۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۳۶
کد خبر: 82572804
T T
۰ نفر
قرارداد ساخت كارخانه تولید لاستیك خودروی زابل امضا شد

تهران - ایرنا - قرارداد ساخت كارخانه تولید لاستیك خودرو در زابل بین شركت گسترش صنایع آریاتایر هامون و شركت ساختمانی سد و تاسیسات آبیاری (سابیر) با حضور وزیرصنعت، معدن و تجارت و وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی امضا شد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، كل سرمایه گذاری این پروژه هشت هزار و 400 میلیارد ریال است كه 160 میلیون یورو آن ارزی است.
سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) مجری این طرح است كه شركت «آریا تایر» هامون به نمایندگی از آن، در این طرح حضور دارد و 100 درصد سهام آن نیز متعلق به ایدرو است.
به گفته «مسعود محمدی» مدیرعامل شركت «آریا تایر» هامون به عنوان شركت تولید كننده تایرهای یادشده، فناوری به كار گرفته شده برای این كارخانه تولید انواع تایر های رادیال تمام سیمی است.
وی یادآور شد: ساخت این كارخانه در شهرك صنعتی «رامشار» زابل در چارچوب سیاست های دولت «تدبیر و امید» و افزایش رشد اقتصادی و اشتغال زایی در مناطق كمتر توسعه یافته كشور انجام می شود.
محمدی مدت اجرای عملیات ساخت این كارخانه را چهار سال اعلام كرد و افزود: مدت سه سال آن برای اجرا و یك سال تولید آزمایشی پیش بینی شده كه اشتغال زایی مستقیم آن یك هزار و 344 نفر و غیرمستقیم آن پنج هزار نفر برآورد می شود.
وی گفت: ساخت این كارخانه با توجه به وجود جاده بین المللی از بندر چابهار تا مرز افغانستان و آسیای مركزی دارای مزیت رقابتی است.
به گزارش ایرنا، «محمدرضا كلامی بجستان» مدیركل امور اقتصادی و سیاست های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش از این گفته بود؛ دولت با ورود به بازار لاستیك آن را ساماندهی كرد به نحوی كه میزان واردات لاستیك كه در هفت ماه منتهی به مهرماه سال 1394 به میزان 105 هزار تن معادل 31 درصد و در سال 1395 به 51 هزار تن معادل 15 درصد كاهش یافت.
وی با اشاره به وجود 10 واحد تولیدی لاستیك با ظرفیت تولید 320 هزار تن در كشور گفت: در سال 1394 كل تولید این واحدها 211 هزار تن بود كه نسبت به سال 1393 معادل 13 درصد كاهش داشت و دلیل آن دپوی لاستیك و واردات بی رویه سال 1393 بود.
همچنین در هفت ماهه سال 1395 میزان كل تولید لاستیك 133 هزار تن شد كه 13 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال 1394 داشت.
رئیس هیات عامل ایدرو، استاندار سیستان و بلوچستان و نمایندگان شهرستان زابل در مجلس شورای اسلامی در این مراسم حضور داشتند.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام** 3065 ** 1070**1561**خبرنگار: محمد ملك دار **انتشار:مژگان توانا