۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۵:۵۸
کد خبر: 82572127
T T
۰ نفر
وزیر امورخارجه فرانسه: پاریس درجهت انزوا و تضعیف مسكو گام برنمی دارد

تهران – ایرنا - « «ژان ایو له دریان» وزیر امور خارجه فرانسه شامگاه سه شنبه خطاب به «سرگئی لاوروف» همتای روس خود گفت: پاریس درجهت انزوا و تضعیف مسكو از اروپا گام بر نمی دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، له دریان با بیان این كه باید یكدیگر را درك كنیم، خواستار عمل گرایی بیشتر بین دو كشور شد.
وزیر امورخارجه فرانسه با اشاره به این كه اعتماد به معنای صراحت و صراحت خود بیانگر احترام است،‌از لاوروف برای دیدار از پاریس دعوت كرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه همچنین افزود: پاریس و مسكو تمایل ندارند كه قاره اروپا دچار بی ثباتی شود.
سرگئی لاوروف در این دیدار با اعلام این كه‌ یك مكانیزم مشورتی دائمی برای بحث و بررسی پیرامون لیبی و یمن بین روسیه و فرانسه تاسیس خواهد شد، درباره تحولات سوریه خاطر نشان كرد: اگر ما صادق هستیم و هدفمان مبارزه با تروریسم است، بنابراین همه ابزارها را خواهیم داشت تا مانع از بحرانی شدن اوضاع شویم.
وزیر امور خارجه روسیه همچنین با انتقاد از تحریم های ضدروسی جدید واشینگتن افزود: مطلبی جز ابراز تاسف برای روس ستیزی بیمارگونه شركای آمریكایی نمی توانم بگویم.
دولت آمریكا روز سه شنبه درموجی دیگری از تحریم های ضدروسی، 38 فرد و نهاد در روسیه و اوكراینی های مخالف كی یف را در ارتباط با اختلاف چند ساله بر سر شبه جزیره كریمه تحریم كرد.
در بیانیه «ستیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریكا آمده است: این تحریم ها موجب حفظ فشارها بر روی روسیه تا زمان دستیابی به یك راه حل دیپلماتیك (در ارتباط با اوكراین) می شود.
شبس**9363*1488*مترجم: محمد تدو*انتشاردهنده: بهمن بامداد**
۰ نفر