تشدید تدابیر امنیتی اندونزی در مرز با فیلیپین برای مقابله با تروریست های فراری/ استقرار سوخو

كوالالامپور- ایرنا - اندونزی با بكارگیری جنگنده های سوخو در یك پایگاه در 'بورنئو' شمالی امنیت مرزی را در برابر فرار احتمالی تروریست های شهر 'مراوی' فیلیپین تشدید كرد.

به گزارش ایرنا، فرمانده این پایگاه هوایی اندونزی در 'تاراكان'، شهری در استان 'كالیمانتان' شمالی در 'بورنئو' روز یكشنبه گفت كه سه فروند جت سوخو به این پایگاه وارد شده و به مدت یكماه به منظور مقابله با ورود احتمالی تروریست های جنوب فیلیپین مستقر خواهند بود.
به نوشته روز دوشنبه تارنمای روزنامه 'استار'، 'دیدیك كریشانتو' فرمانده این پایگاه هوایی اندونزی تصریح كرد كه تروریست ها ممكن است از فیلیپین متواری و مجبور شوند با عبور از مرزها وارد اندونزی شوند.
ارتش فیلیپین روز جمعه هفته گذشته اعلام كرد كه برخی از ترویست هایی كه ماه گذشته باعث ناآرامی هایی در جنوب فیلیپین شدند ممكن است با وارد شدن به جمعیتی كه مجبور به ترك این شهر شده اند تلاش كنند از نبردهای كه حدودا برای چهار هفته ادامه داشته است، فرار كنند.
ارتش فیلیپین معتقد است كه بیش از 200 نفر از این تروریست ها كه اغلب آنها از شورشیان محلی هستند كه با گروه تروریستی داعش بیعت كرده اند، همچنان در حال جنگ با نیروهای امنیتی هستند. این تروریست ها از شهروندان به عنوان سپر انسانی استفاده می كنند و مساجد را به عنوان پناهگاه امن خود برگزیده اند.
ارتش اندونزی ضمن تشدید تدابیر امنیتی مرزی همچنین از صیادان محلی به ویژه در مناطق مرزی نزدیك فیلیپین خواسته است هر مورد مشكوكی را گزارش كنند.
یك گروه از پلیس سیار اندونزی نیز با اعزام به مناطق شمالی جزیره 'سولاواسی' در تلاش است مانع از عبور تروریست های از مرزها شوند.
از بین رفتن امنیت باعث هشدار برای كشورهای همسایه فیلیپین از جمله اندونزی و مالزی شده و فرماندهان ارتش سه كشور قرار است امروز دوشنبه در 'تاراكان' با هدف آغاز مراسم گشت مشترك بین سه كشور گردهم آیند.
برونئی و سنگاپور به عنوان عضو ناظر در این مراسم حضور دارند.
آساق**241**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی