۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۴۴
کد خبر: 82569336
T T
۰ نفر

ليگ جهاني كاراته؛ طلاي عسگري پريد

۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۴۴
کد خبر: 82569336
ليگ جهاني كاراته؛ طلاي عسگري پريد

تهران - ايرنا - كاراته كاي وزن منهاي 75 كيلوگرم ايران در ديدار پاياني ليگ جهاني اسپانيا در حالي كه سه امتياز از حريف فرانسوي پيش بود، شكست خورد و مدال طلا را از دست داد.

به گزارش ايرنا، امروز (يكشنبه) و در ادامه پنجمين مرحله ليگ جهاني سال 2017 كه با حضور بيش از 800 كاراته كا از 67 كشور به ميزباني شهر «تولدو» اسپانيا در حال برگزاري است، «بهمن عسگري» و «سجاد گنج زاده» به عنوان نمايندگان تيم ملي ايران روي تاتامي رفتند.
در وزن منهاي 75 كيلوگرم، «بهمن عسگري» پس از استراحت در دور نخست، مقابل «استفان كاروانيسكي» از انگليس به برتري هشت بر صفر دست يافت و در ادامه «جردن ماهر» استراليايي را پنچ بر صفر شكست داد.
كاراته كاي خوش تكنيك ايران در سومين مبارزه خود برابر «لورنزو مارچي» از ايتاليا 9 بر صفر پيروز شد و سپس «نيكلا كوزماس» از يونان را 9 بر صفر درهم كوبيد.
عسگري در مبارزه مرحله نيمه نهايي نيز موفق شد با حساب چهار بر صفر از سد «جو كلاوي» از انگليس گذشته و به فينال صعود كند.
وي براي كسب مدال طلا در حالي به مصاف «لوگان كاستا» از فرانسه رفت كه در پنج مبارزه قبلي خود حتي يك امتياز نيز از دست نداده بود.
عسگري مبارزه را همچون هميشه تهاجمي آغاز كرد و 6 بر 3 پيش افتاد، اما در ادامه اسير تكنيك هاي حريف شد و با شكست 8 بر 7 تاتامي را ترك كرد تا طلا را از دست بدهد.
همچنين در وزن به اضافه 84 كيلوگرم، «سجاد گنج زاده» قهرمان جهان، دارنده مدال طلاي بازي هاي كشورهاي اسلامي كه چند مدال رنگارنگ از مراحل مختلف ليگ جهاني را در كارنامه دارد، برابر كاراته كاي گمنام لهستاني متحمل شكست ناباورانه دو بر يك شد و بدون مدال ماند.
وي كار خود را با برتري دو بر صفر برابر «يوردان كندوف» از بلغارستان آغاز كرد و در دور دوم برابر «سرجيو گومز» از اسپانيا به برتري پنج بر صفر دست يافت و به مرحله بعدي رسيد.
گنج زاده كه با اميد كسب يك مدال خوش رنگ ديگر به اسپانيا سفر كرده است در دور سوم مقابل «ميشل بابوس» لهستاني متحمل شكست دور از انتظار دو بر يك شد.
اين كاراته كاي ناشناخته لهستاني در ادامه برابر «گوگيتا» از گرجستان شكست خورد تا با عدم راهيابي وي به فينال، گنج زاده از رسيدن به جدول شانس مجدد بازمانده و حذف شود.
در همين وزن، «هادي عرب» كه عضو تيم ملي محسوب نمي شود با يك پيروزي و يك شكست به كار خود پايان داد.
«شهرام هروي» سرمربي تيم ايران به همراه «سعيد حسني پور» هدايت كاراته كاهاي ايران را در اين مسابقات برعهده داشتند.
اعضاي تيم ايران همچون اكثر دوره هاي گذشته ليگ جهاني با هزينه شخصي راهي اسپانيا شدند.
براي آگاهي از آخرين اخبار ورزش ايران و جهان با كانال ورزشي ايرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شويد.
ورزشي**3783**1379
خبرنگار: امير ميرزاييان، انتشار دهنده: هادي افتخاري
۰ نفر