۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۰۱
کد خبر: 82569311
T T
۰ نفر

رويدادها و تحولات عراق در يك نگاه/ 28 خرداد

۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۰۱
کد خبر: 82569311
رويدادها و تحولات عراق در يك نگاه/ 28 خرداد

تهران - ايرنا - عراق رابطه با ايران را با ملك دنيا عوض نمي كند؛ كشف جلبك جديد مسبب تاخير در پيري؛ آخرين ايستگاه جنگ با داعش در موصل؛ و آغاز عمليات آزاد سازي شهر قديم موصل؛ از خبرهاي مهم روز يكشنبه كشور همسايه عراق است.

** حيدر العبادي شامگاه شنبه در آستانه سفر به تعويق افتاده اش به رياض، در جمع گروهي از اصحاب رسانه و در واكنش به تلاش هاي آمريكا براي دور كردن عراق از ايران گفت كه 'اگر ملك دنيا را به ما بدهند و بخواهند به طور رايگان عراق را بازسازي كنند، هرگز از رابطه با جمهوري اسلامي ايران دست بر نمي داريم'.

** وزارت آموزش عالي و پژوهش علمي عراق امروز با صدور بيانيه اي رسمي از كشف يك گونه جديد جلبك آبي در عراق خبر داد كه سبب تاخير در پيري مي شود.
يكي از اساتيد دانشگاه ذيقار در جنوب عراق اين جلبك هاي جديد را كه تاكنون به ثبت نرسيده اند، كشف كرده كه با توجه به شكل و ويژگي هاي ژنتيكي
متفاوت از ساير گونه ها، سرشار از ويتامين هايي هستند كه باعث تاخير پيري در انسان مي شود و در صنايع دارويي مي توان از آن استفاده كرد.

** فرمانده عمليات استان نينوا امروز در بيانيه اي ورود نيروهاي عراق به داخل بخش قديمي شهر موصل را به عنوان آخرين پناهگاه تروريست هاي داعش در بخش غربي اين شهر اعلام كرد.
وزارت كشور عراق متعاقب اين اعلام در بيانيه اي، جنگ در بخش قديمي شهر را آخرين ايستگاه جنگ با نيروهاي باقي مانده گروه تروريستي داعش در موصل دانست.
خاورم**7074**1144
گزارش: مينا غفراني آذر*انتشار دهنده: عليرضا جباري