۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۹
کد خبر: 82568579
T T
۰ نفر

كیمیای تكواندو ایران پرچمدار مسابقات ‌جهانی كره

۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۹
کد خبر: 82568579
كیمیای تكواندو ایران پرچمدار مسابقات ‌جهانی كره

تهران - ایرنا - كیمیا علیزاده بانوی تكواندو كار المپیكی ایران از سوی فدراسیون جهانی تكواندو به عنوان پرچمدار بیست و سومین دوره رقابت های قهرمانی جهان 2017 در كره جنوبی برگزیده شد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از فدراسیون تكواندو، این رقابت ها در روزهای سوم تا نهم تیرماه امسال در سالن 'تی‌وان آرنا' شهر موجو كره جنوبی برگزار می شود و تیم‌های ملی تكواندو ایران در دو بخش زنان و مردان امروز راهی این كشور می شوند.
حمل پرچم فدراسیون جهانی تكواندو همزمان با رونمایی از لوگوی جدید این فدراسیون خواهد بود و علیزاده در حین حمل پرچم با لباسی منقش به این طرح جدید در افتتاحیه رقابت ها حضور می یابد.
كیمیا علیزاده نخستین بانوی مدال آور تاریخ ایران در ادوار المپیك كه به علت آسیب دیدگی از ناحیه پا مدتی از میادین دور بود ، دوباره پس از طی كردن دوره درمان به روی شیاپچانگ بازگشته است.
تیم ملی تكواندوی ایران در دوبخش زنان و مردان به این رقابت ها اعزام می شوند.
در بخش مردان آرمین هادی‌پور (وزن منهای54كیلوگرم)، فرزان عاشورزاده (وزن منهای58كیلوگرم)، میرهاشم حسینی (وزن منهای63كیلوگرم)، ابوالفضل یعقوبی (وزن منهای68 كیلوگرم)، مسعود حجی‌زواره (وزن منهای74 كیلوگرم)، پوریا عرفانیان (وزن منهای80كیلوگرم)، سعیدرجبی (وزن منهای87كیلوگرم) و سجادمردانی (وزن به اضافه 87كیلوگرم) تركیب تیم ملی ایران را تشكیل می دهند.
ناهید كیانی (وزن منهای49كیلوگرم)، طیبه پارسا (وزن منهای57كیلوگرم)، كیمیا علیزاده (وزن منهای62 كیلوگرم)، ملیكا میرحسینی(وزن منهای67 كیلوگرم)، زهرا پوراسماعیل (وزن منهای73كیلوگرم) و اكرم خدابنده (وزن به اضافه 73 كیلوگرم) نیز زنان هوگو پوش كشورمان در این مسابقات هستند.
هدایت تیم‌ملی‌ های تكواندو در بخش مردان با مهدی بی‌باك (سرمربی)، علیرضا نصرآزادانی وهادی افشار (مربی) و در بخش زنان مهرو كمرانی (سرمربی) و فاطمه صفرپور و ریحانه فولادی (مربی) است.
در این رقابت ها به نفر اول 120 امتیاز، نفر دوم 72 و نفرات سوم 43.20 امتیاز در راستای افزایش رنكینگ وكسب سهمیه المپیك تعلق می‌گیرد.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران وجهان با كانال ورزشی ایرنا در تلگرام iranvarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**9250** 1701
خبرنگار:گلی سفیدزاده* انتشار: حمید قدیمی
۰ نفر