۱۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۳۹
کد خبر: 82558729
T T
۰ نفر

ذخیره ارزی چین به طرز چشمگیری افزایش یافت

۱۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۳۹
کد خبر: 82558729
ذخیره ارزی چین به طرز چشمگیری افزایش یافت

پكن - ایرنا - ذخیره ارزی چین كه در دنیا در رده نخست قرار دارد و در ماه های قبل در حال كاهش بود، به یكباره و با سرعتی كم سابقه در چهار ماه گذشته افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، آمارهای رسمی دولت و بانك مركزی چین نشان می دهد كه میزان ذخیره ارزی این كشور هم اكنون به سه هزار و ۵۴ میلیارد دلار رسیده است.
ذخیره ارزی چین در ماه می امسال (اردیبهشت - خرداد) ۲۴ میلیارد و ۳۰ میلیون دلار افزایش یافت كه بسیاری آن را با سیاست های سخت كنترلی دولت چین و تضعیف ارزش دلار مرتبط می دانند.
این اتفاق در حالی می افتد كه در ابتدای سال جاری میلادی ذخیره ارزی چین كاهش یافت و برای نخستین بار در سال های اخیر به زیر 3 هزار میلیارد دلار رسید، اما در چهار ماه قبل بتدریج روندی صعودی داشته است.
اداره تبادلات ارزی چین روز جمعه در تارنمای خود گزارش كرده كه بالا رفتن ذخیره ارزی بی ارتباط با سیاست های كنترلی از یك سو و آزادسازی تجاری و نرخ ارز از سوی دیگر نیست.
بانك های چین نیز در حال جمع آوری اطلاعات مرتبط به سپرده های مردمی از جمله سپرده های ارزی چینی ها در داخل و خارج از كشور هستند تا بانك مركزی و اداره تبادلات ارزی بتوانند در باره وضعیت نرخ ارز تصمیمات مناسب تری اتخاذ كنند.
دولت آمریكا بارها از چین انتقاد كرده است كه به طور عمدی نرخ پول ملی‌اش را دستكاری می كند تا به بخش های صنعتی و تولیدی خود برای افزایش رقابت آنها در جهان مساعدت كند.
دولت چین رشد تولید ناخالص داخلی خود را در سال جاری میلادی بین شش و نیم تا هفت درصد تعیین كرده و از ابتدای سال جاری میلادی رشد اقتصادی معادل شش ممیز هفت درصد بوده است.
آساق**۲۳۱*انتشاردهنده:فرهاد راستی