۱۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۰۶
کد خبر: 82558704
T T
۰ نفر
صادرات2200 میلیارد ریال فرش و صنایع دستی مددجویان كمیته امداد به بازارهای جهانی

رشت - ایرنا - معاون اشتغال و خودكفایی كمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: دو هزار و 200 میلیارد ریال فرش و صنایع دستی مددجویان استان های مختلف به بازارهای جهانی در سال گذشته صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد امید شامگاه پنجشنبه در مراسم تجلیل از كارآفرینان برتر طرح های اشتغال و خودكفایی استان گیلان در رشت افزود: كمیته امداد فرش هایی كه خانواده های تحت پوشش تولید كردند و خودشان امكان عرضه در بازار را نداشتند، خریداری و در بازارهای جهانی عرضه كرد.
وی ادامه داد: با گشایش فضا در زمینه صادرات فرش طی سال گذشته، توانستیم چندین محموله بزرگ فرش را به خارج از كشور صادر كنیم و درحال حاضر نزدیك به 16 درصد فرش و صنایع دستی كشور توسط مددجویان كمیته امداد تولید می شود.
امید خاطرنشان كرد: امروز كمیته امداد كار خود را گسترش داده و از خدمات رسانی مستقیم به سمت توانمندسازی خانواده ها پیش رفته به گونه ای كه خانواده هایی كه درآمدشان به حداقل درآمد تعیین شده از سوی تامین اجتماعی برسد، زمینه آن برای جدا شدن از پیكره امداد فراهم می شود.

** گیلان جزو سه استان برتر اشتغالزایی در كشور
معاون اشتغال و خودكفایی كمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: كمیته امداد با همكاری و همراهی بسیار خوبی كه دولت یازدهم و مجلس در زمینه تسهیلات و اعتبارات با این نهاد داشته اند، توانسته حركت های موثری را برای توانمندسازی مددجویان انجام بدهد.
وی با بیان اینكه در گذشته در بهترین شرایط 15 درصد از مجموعه اعتبارات صرف فعالیت های اشتغالزایی خانواده ها می شد، افزود: در بودجه سال جاری، این میزان اعتبار را به 52 درصد افزایش داده ایم كه نشاندهنده حركت امداد به سمت توانمندسازی مددجویان تحت پوشش است.
وی اظهار كرد: توانسته ایم با این رویكرد ، نزدیك به 240 هزار خانوار تحت پوشش را در سال 95 توانمند و مستقل كنیم.
امید یادآور شد: طی چهار سال گذشته ، دولت 55 هزار میلیارد ریال از طریق بانك ها و در لایحه بودجه با همكاری مجلس، برای اشتغالزایی مددجویان اختصاص داد كه بر این اساس 400 هزار خانوار در كشور، مستقل و از پیكره كمیته امداد جدا شدند.
معاون اشتغال و خودكفایی كمیته امداد خمینی (ره) گیلان را جزو سه استان برتر در عرصه اشتغالزایی عنوان و اظهار كرد: همكاری بانك ها در این استان 125 درصد بوده، یعنی 25 درصد بیشتر از آنچه كه مركز به آنها ابلاغ كرده بود.
وی اشتغال های خرد را بهترین راهكار برای اشتغالزایی عنوان و تصریح كرد: حتی كشورهای پیشرفته نیز به سمت این اشتغال ها رفته اند.
مدیركل كمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان نیز در این مراسم گفت: كمیته امداد سال گذشته با احداث سه هزار واحد مسكونی با كمك دستگاه های دیگر در استان، رتبه اول كشور را داشته است.
علیرضا محمدی با یادآوری طرح واحدهای مسكونی هدیه مقام معظم رهبری برای شش استان گفت: از این هدیه معظم له در گیلان، یك هزار واحد مسكونی در حال احداث است كه امیدواریم طی شش ماه نخست امسال، بتوانیم آن ها را تحویل دهیم.
كمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان دارای 106 هزار خانوار مددجو تحت پوشش است.
خبرنگار: مریم سلیمانی **انتشاردهنده: امیرحسین كبیری
7296/2007
۰ نفر