رهبر معظم انقلاب : این جنایات در عزم ملت ایران خللی ایجاد نمی‌كند

تهران-ایرنا- در پی حادثه‌ تروریستی در روز دوازدهم ماه مبارك رمضان در تهران، كه به شهادت و زخمی شدن جمعی از مردم روزه دار انجامید، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر كردند.

به گزارش صبح جمعه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
حادثه‌ی تروریستی روز دوازدهم ماه مبارك رمضان در مرقد امام راحل و در مجلس شورای اسلامی، كه به شهادت تعدادی از عزیزان روزه‌دار و زخمی شدن جمع بیشتری انجامید، نشانه‌ی آشكاری است از كینه و دشمنی خباثت‌آلود مزدوران استكبار با ملت شریف ایران و با هر آنچه مربوط به انقلاب و نظام اسلامی و رهبر فقید عظیم‌الشأن آن است. این‌گونه جنایات كه حاكی از خباثت و در عین حال، حقارت مباشران و نیز آمران و مسببان آن است، بسی كوچكتر از آن است كه در عزم ملت ایران خللی ایجاد كند. نتیجه‌ی قطعی این‌ها چیزی جز افزایش نفرت از دولت‌های آمریكا و عوامل آنان در منطقه همچون سعودی نیست. ملت ایران، متحد و با عزم راسخ به پیش خواهد رفت ان‌شاءالله. یاد شهیدان این حادثه را گرامی می‌دارم و به خانواده‌های آنان تبریك و تسلیت عرض می‌كنم و بهبود مجروحان و آسیب دیدگان را از خداوند متعال مسألت می‌كنم.
سید علی خامنه‌ای
19 خرداد 1396
در دو حمله تروریستی جداگانه كه صبح چهارشنبه گذشته رخ داد، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت كه در نتیجه آن، 17 نفر شهید و 56 نفر مجروح شدند.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی(ره)، یكی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر كرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیریها به هلاكت رسیدند.
وزارت اطلاعات با افشای هویت و عكس ترویستها اعلام كرد: «تیم عملیاتی داعش كه در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشاركت داشتند 5 نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تكفیری بودند كه پس از جذب توسط گروهك تروریستی داعش، از كشور خارج شده و در جنایات این گروهك تروریستی در موصل و رقه مشاركت داشتند.»
گروهك تروریستی داعش روز گذشته مسئولیت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام(ره) را بر عهده گرفته بود.
مراسم تشییع پیكر شهدای این حملات تروریستی فردا – جمعه – در تهران برگزار می شود.
سیام**3070**1449**تظیم كننده:داود نخ كوب نیاسر**انتشار دهنده: امیر كاردان راد
۰ نفر