۱۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۵۱
کد خبر: 82558213
T T
۰ نفر
وزارت اطلاعات هویت عناصر تروریستی حوادث دیروز تهران را اعلام كرد

تهران - ایرنا - وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه ای، هویت پنج تن از عوامل حملات تروریستی روز گذشته در تهران را فاش و عكس آنها را منتشر كرد.

به گزارش ایرنا، وزارت اطلاعات در این اطلاعیه كه ظهر پنجشنبه انتشار یافت، تروریستها را با اسامی 'ابوجهاد'، 'قیوم'، 'فریدون'، 'سریاس' و 'رامین' معرفی كرده و گفته است بنا بر برخی ملاحظات اجتماعی، امنیتی از انتشار نام خانوادگی نامبردگان خودداری می كند.
بر اساس این اطلاعیه، عناصر تروریستی مذكور وابسته به گروههای وهابی و تكفیری بودند كه پس از جذب توسط گروهك تروریستی داعش، از كشور خارج شده و در جنایات این گروهك تروریستی در موصل و رقه مشاركت داشتند.
متن كامل اطلاعیه وزارت اطلاعات چنین است: 'به اطلاع ملت شریف ایران می رساند؛ در پی رصدهای اطلاعاتی صورت گرفته هویت كامل عناصر تروریست تهران ( حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی ) و همچنین هسته های مرتبط شناسایی گردیدند.
براین اساس، تیم عملیاتی داعش كه در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشاركت داشتند؛ 5 نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تكفیری بودند كه پس از جذب به گروهك تروریستی داعش، از كشور خارج گردیده و در جنایات این گروهك تروریستی در موصل و رقه مشاركت داشته اند.
عناصر مذكور در اجرای عملیات تروریستی در مردادماه سال 1395، تحت فرماندهی ابوعایشه از فرماندهان رده بالای داعش وارد كشور شده و قصد اجرای عملیات های تروریستی در شهرهای مذهبی را داشتند كه پس از انهدام كامل شبكه و ضربه به نفرات اصلی این كیس ازجمله هلاكت ابوعایشه؛ از كشور متواری گردیده بودند.
بنابر برخی ملاحظات اجتماعی، امنیتی از انتشار نام خانوادگی نامبردگان خودداری گردید.'
سیام**9103**1021
خبرنگار: حمید شهریاری ** انتشار: حسین نوروزیان
۰ نفر