۱۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱:۴۵
کد خبر: 82557664
T T
۰ نفر
نگين باقري مسافر مسابقات كاراته قهرماني آسيا شد/شكست يك باتجربه ديگر

تهران - ايرنا - «نگين باقري» با غلبه بر «مهسا افسانه» جواز حضور در مسابقات قهرماني آسيا را كسب كرد تا ناكامي كاراته كاهاي باتجربه ايران در مسابقات انتخابي تيم ملي تكميل شود.

به گزارش ايرنا، شانزدهمين دوره رقابت هاي قهرماني بزرگسالان آسيا طي روزهاي 20 الي 27 تيرماه در شهر آستانه قزاقستان برگزار خواهد شد.
بر اين اساس، رقابت انتخابي بخش كاتا (اجراي فرم) انفرادي بانوان، چهارشنبه شنبه شب برگزار شد و باقري در رقابتي شانه به شانه با افسانه پس از اجراي چهار فرم با امتياز 86،6 بر 86،5 به برتري دست يافت و مسافر قزاقستان شد.
«مهسا افسانه» در حالي مغلوب حريف شد كه مدال هاي متعددي از پيكارهاي مهم بين المللي اعم از قهرماني آسيا و بازي هاي كشورهاي اسلامي را در كارنامه دارد.
كاراته كاهاي باتجربه ايران در مسابقات انتخابي تيم ملي به منظور حضور در مسابقات قهرماني آسيا عملكرد ضعيفي داشتند به طوريكه «حميده عباسعلي» دارنده دو مدال نقره و برنز جهان و «ذبيح اله پورشيب» كاپيتان تيم مردان كه مدال هاي متعدد آسيايي و ليگ جهاني را به دست آورده است با شكست مقابل رقيبان جوان خود از حضور در بخش كوميته (مبارزه) انفرادي بازماندند.
پيش از اين نيز «سعيد احمدي» دارنده مدال نقره جهان به دليل عملكرد ضعيف در مسابقات گوناگون در پيكارهاي انتخابي مورد استفاده قرار نگرفت.
با اين اوصاف به نظر مي رسد كاراته ايران براي حفظ جايگاه مناسب خود در جهان و آسيا نياز به جوانگرايي و تزريق خوني تازه به جاي استفاده دائمي مربيان تيم ملي از نفرات با تجربه و بي انگيزه داشته باشد.
شبد**3783**9122*خبرنگار: امير ميرزاييان*انتشار دهنده: مهدي نعمتي