۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۵۸
کد خبر: 82557326
T T
۰ نفر

تكواندوكاران نونهال ايران بر بام آسيا ايستادند

۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۵۸
کد خبر: 82557326
تكواندوكاران نونهال ايران بر بام آسيا ايستادند

تهران - ايرنا - تكواندوكاران دختر و پسر ايران با كسب 19 مدال رنگارنگ و با اقتدار به عنوان نخست مسابقات قهرماني نونهالان آسيا دست يافتند.

به گزارش ايرنا، دومين دوره رقابت هاي تكواندوي نونهالان قاره كهن كه از روز گذشته به ميزباني ويتنام آغاز شده بود، عصر امروز (چهارشنبه) با قهرماني تيم ايران به پايان رسيد.
در اين مسابقات، 190 ورزشكار از 16 كشور (ايران، مالزي، قزاقستان، فلسطين، كره جنوبي، فيليپين، مغولستان، اردن، تايوان، ازبكستان، اندونزي، هنگ كنگ، هند، عربستان، ويتنام و پاكستان) حضور داشتند.
در نهايت، دختران تكواندوي ايران با كسب 6 مدال طلا، 3 نقره، يك برنز و 93 امتياز مقتدرانه بر روي سكوي قهرماني آسيا ايستاده و از عنوان قهرماني خود دفاع كردند.
قزاقستان با يك مدال طلا، يك نقره، 5 برنز و 41 امتياز نايب قهرمان شد و چين تايپه نيز با 2 مدال طلا، يك نقره و 40 امتياز سوم شد. كره‌جنوبي و ويتنام نيز در جايگاه چهارم و پنجم قرار گرفتند.
در بخش پسران، هوگوپوشان نونهال ايران با كسب 6 مدال طلا، يك نقره، 2 برنز و 85 امتياز توانست براي دومين دوره متوالي عنوان نخست آسيا را به خود اختصاص دهند.
اردن با يك مدال طلا، 3 نقره، 2 برنز و 42 امتياز بر سكوي نايب قهرماني ايستاد و قزاقستان با 2 نقره، 3 برنز و 31 امتياز بر سكوي سوم ايستاد. كره‌جنوبي و چين تايپه به ترتيب چهارم و پنجم شدند.
پيش از اين نيز تيم پومسه (اجراي فرم) نونهالان ايران به عنوان سومي مسابقات آسيايي رسيده بود.
'براي آگاهي از آخرين اخبار ورزش ايران و جهان با كانال ورزشي ايرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شويد.'
ورزشي**3783**1379
خبرنگار: اميرميرزائيان، انتشار دهنده: هادي افتخاري