۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۳۹
کد خبر: 82557123
T T
۰ نفر
محموله های حامل خرمای رژیم صهیونیستی در مرز توقیف و امحا شدند

تهران - ایرنا - گمرك ایران در واكنش به انتشار ماجرای خرماهای رژیم صهیونیستی اعلام كرد: در مجموع 9 دستگاه كامیون حامل این نوع خرما توقیف شده كه با حكم محاكم قضایی دستور امحای آن صادر شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از گمرك، در توضیحات گمرك آمده است: نماینده شركت حمل‌ونقل بین‌المللی «ج.ر» در فروردین ماه سال گذشته تعداد چهار دستگاه محموله خرما طی ردیف‌های بندری به شماره 895274، 895287، 899992 و 900019به محوطه بندری گمرك بازرگان حمل می‌كند. پس از چند روز نماینده شركت طی درخواستی، خواستار مرجوع كردن به علت نداشتن مجوزهای لازم را كرد كه با توجه به اینكه پیش از این محموله به گمرك اظهار نشده بود و در محوطه بندری قرار داشت لذا طبق قانون می‌بایست برای ارجاع محموله ارزیابی و بازرسی از كالا صورت می‌گرفت.
در مرحله ارزیابی كالا جهت مرجوع شدن توسط مأموران گمرك مشخص شد، محموله‌های وارده به مارك Jordanrover, Medjoul محصول رژیم صهیونیستی است.
همچنین نماینده شركت حمل‌ونقل ر.م.ش نیز تعداد دو دستگاه تریلر محموله خرما به محوطه بندری مرز بازرگان وارد و بعد از چند روز خواستار مرجوع كردن كالا شد كه مأموران گمرك وفق مقررات محموله مرجوعی را بازرسی و ارزیابی نموده و در ارزیابی به عمل آمده مشخص شد كه محموله خرما از همان مارك و محصول رژیم صهیونیستی است.
همچنین نماینده شركت حمل‌ و نقل بین‌الملی آ.خ تعداد یك دستگاه كامیون محموله‌ی خرما برابر ردیف شماره 910816 در اردیبهشت ماه سال گذشته به محوطه بندری مرز بازرگان حمل نمود و مشابه محموله‌های قبلی اعلام كرد كه به علت عدم اخذ مجوزهای ورود خواستار مرجوع نمودن محموله است كه مجدداً در ارزیابی محموله جهت مرجوع نمودن توسط مأموران گمرك بازرگان معلوم شد كه كالا به مارك Medjoul و محصول رژیم صهیونیستی بوده ولی برچسبی كه روی كارتن الصاق شده كالا را محصول كشور آفریقای جنوبی ذكر كرده است.
با توجه به اینكه مكرراً این محموله‌ها به محوطه بندری مرز بازرگان حمل شده بود و همگی محصول رژیم صهیونیستی بودند لذا حراست گمرك بازرگان موضوع را به دستگاه‌های اطلاعاتی اعلام و پس از اطلاع یافتن مراجع نظارتی از ورود كالاهای رژیم صهیونیستی به محوطه‌های بندری مرز بازرگان دستور توقیف كامیون‌ها توسط شعبه بازپرسی دادسرای ماكو حسب نامه شماره بایگانی 950058-15/2/95 صادر و اداره كل گمرك بازرگان دراجرای دستور مرجع قضایی نسبت به توقیف كالا و كامیون به تعداد 7 دستگاه مربوط به شركت‌های مذكوراقدام و نتیجه به شعبه رسیدگی‌كننده اعلام می‌شود.
در بررسی‌های به عمل آمده تعداد دو دستگاه كامیون دیگر نیز حامل خرمای محصول رژیم غاصب صهیونیستی بوده و توسط شركت ر.م.ش وارد محوطه بندری مرز بازرگان شده بود.
در مجموع برای تعداد 9 دستگاه كامیون حامل خرما قبض انبار صادر می‌شود و پس از رسیدگی پرونده در مرحله بازپرسی پرونده جهت ادامه رسیدگی به شعبه 101 دادگاه كیفری شهرستان ماكو ارجاع و طبق دادنامه صادره از شعبه مزبور دستور به رفع توقیف تعداد 9 دستگاه كامیون حامل صادر و محموله‌های خرما به علت تعلق كالا به رژیم غاصب صهیونیستی به نفع دولت ضبط و دستور امحاء خرماها (به علت قطعیت حكم صادره) صادر شده است.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaec
اقتصام**2025*1579*تنظیم: لیلا جودی**انتشار : مرضیه فاتحی
۰ نفر