۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۴۸
کد خبر: 82556922
T T
۰ نفر
تغییر مسیر پروازی هواپیماهای هند به قطر/ ایران - پاكستان مسیر جایگزین

دهلی نو-ایرنا- شركت های هواپیمایی هند روز چهارشنبه اعلام كرد به دنبال بحران در روابط قطر با چند كشور عربی و مسدود شدن مسیرهای زمینی ،دریایی و هوایی این كشور، پروازهای خود را با تغییر مسیر از طریق پاكستان - ایران به قطر انجام می دهند.

به گزارش ایرنا، شركت های هواپیمایی هندی از جمله جت ایرویز، ایندیگو و ایر ایندیا اكسپرس اعلام كرده اند به دلیل طولانی شدن مسیر و مدت زمان پرواز ،قیمت بلیت از هند به قطر افزایش یافته است.
'كی شیام سوندر' رئیس شركت ایر ایندیا اكسپرس گفت كه پرواز های این شركت هم اكنون به دلیل محدودیت های ایجاد شده در حریم هوایی امارات، از مسیر پاكستان و ایران برای رسیدن به قطر استفاده می كند.
وی افزود:در مسیر جدید مدت زمان پرواز حدود یك ساعت و 30 دقیقه افزایش می یابد.
سخنگوی شركت هواپیمایی ایندیگو نیز با اشاره به تغییر مسیر پروازهای فرودگاه بمبئی به دوحه خاطرنشان كرد مدت این پروازها به علت تغییر مسیر بین 30 تا 40 دقیقه افزایش یافته است .
وی افزود: درمسیر جدید هواپیماها از مسیر بمبئی ،كراچی ،بندرعباس و دوحه استفاده می كنند.
شركت قطر ایرویز كه به 14 شهر هند پرواز دارد ،مسیر تعدادی از پروازها را تغییر داده است .
عربستان، مصر، امارات و بحرین روز گذشته در یك اقدام مشترك با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی روابط سیاسی خود را با دوحه قطع كردند و به دنبال آن گذرگاه های زمینی و هوایی و دریایی خود را بر روی این كشور بستند.
قطع پروازهای بین این كشورها از دیگر اقدامات آنان علیه قطر است و دوحه نیز متقابلا پروازهای خود را به این كشورهای قطع كرده است.
آساق**267*انتشار دهنده:احمدعلی خلیل نژاد