۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۳۲
کد خبر: 82556892
T T
۰ نفر
اندونزی و مالزی خواستار انجام تعهدات شركت هوایی قطر شدند

كوالالامپور- ایرنا - اندونزی و مالزی ضمن تاكید بر انجام تعهدات خطوط هوایی قطر خواستار جایگزینی پروازهایی برای مسافرانی شدند كه از این خط هوایی بلیط تهیه كرده اند.

به گزارش ایرنا، 'بودی سومادی' وزیر حمل و نقل اندونزی اعلام كرد این وزارتخانه عملیات جابجایی مسافرانی كه از خطوط هوایی قطر به ویژه برای سفر به مكه استفاده می كنند را نظارت می كند.
به نوشته تارنمای خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، وی با صدور بیانیه ای اعلام كرد با توجه به مشكلات ایجاد شده بین برخی كشورهای عربی با قطر، مسافران خط هوایی قطر باید به دیگر خطوط هوایی انتقال داده شوند.
وزیر حمل و نقل اندونزی اعلام كرد این نقل قوی از وی كه مجوز قطر ایرویز باید به طور موقت متوقف شود، نادرست است.
به گفته وی، خطوط هوایی قطر همچنان می تواند پروازهای خود را به اندونزی و از مقصد اندونزی به كشور ثالت به جز كشورهای عربی كه با قطر مشكلات دیپلماتیك دارند، انجام دهد.
علاوه بر اندونزی، كشور مالزی نیز خواستار انجام تعهدات خطوط هوایی قطر در قبال مسافران مالزیایی شد.
به نوشته تارنمای 'مالای میل آنلاین'، 'ماس ارمیاتی شمس الدین' معاون وزیر فرهنگ و گردشگری مالزی اعلام كرد كه حقوق مسافران این كشور طبق قوانین داخلی محفوظ است.
وی افزود: در صورت لغو پروازها، خطوط هوایی قطر باید پرواز جایگزینی برای مسافران بیابد و خساراتی كه از این بابت به آنها وارد شده را جبران نماید.
به گفته وی، در صورتی كه خطوط هوایی قطر نسبت به این تعهدات خود عمل نكند با اقداماتی از سوی كمیسیون هوانوردی مالزی مواجه می شود.
معاون وزیر فرهنگ و گردشگری مالزی همچنین تصریح كرد كه دولت این كشور به شرایط بین قطر و عربستان سعودی نظارت می كند و در خصوص احتمال لغو پروازهای خطوط هوایی قطر در حال جمع آوری اطلاعات است.
به گفته وی، هر اقدامی كه توسط دولت اتخاذ شود متعاقبا و در صورت ضرورت اطلاع رسانی می شود.
عربستان روز دوشنبه (15 خرداد 96) به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو و رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر كشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیك خود را با دوحه قطع كرد.
در پی این اقدام، قطر با ابراز تاسف از تصمیم عربستان، امارات، مصر و بحرین در قطع روابط با این كشور، آن را غیرقابل توجیه دانست و گفت كه ادعاهایی كه موجب اتخاذ این تصمیم شده، نادرست است.
عربستان، امارات و بحرین همچنین تمامی مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را با قطر بستند.
روابط ریاض، ابوظبی با دوحه در روزهای اخیر به دلیل انتشار اخباری منتسب به 'تمیم بن حمد آل ثانی' امیر قطر دچار تنش و اختلافات شدید شد كه سرانجام روز دوشنبه به قطع روابط دیپلماتیك میان آنها منجر شد.
آساق**241**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی