۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۲
کد خبر: 82556738
T T
۰ نفر
شيراز آماده ميزباني سومين دوره رالي خاورميانه مي شود

تهران - ايرنا - دبير فدراسيون موتور سواري و اتومبيل راني از آمادگي ايران براي برگزاري سومين دوره رالي خاورميانه به ميزباني شيراز خبر داد و گفت: احتمال حضور يك اتومبيل ران زن ايراني در اين رقابت ها وجود دارد.

شهزاد كياني روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا در باره آخرين اقدامات فدراسيون اتومبيل راني براي برگزاري سومين دوره رقابت هاي رالي (مرك) خاورميانه به ميزباني ايران گفت: اين رقابت هاي سال گذشته به دليل تغييرات مكرر در فدراسيون برگزار نشد.
ايران پيش از اين ميزبان دو دوره از رقابت هاي رالي خاورميانه بوده است.
وي افزود: در اواخر سال 95 با تلاش و رايزني هاي مستمر رئيس فدراسيون اتومبيل راني و حمايت هاي وزير ورزش و جوانان در اجلاس جهاني فدراسيون اتومبيل راني در سوئيس اين ميزباني مجدد به ايران داده شد.
به گفته دبير اين فدراسيون، اين رقابت ها اواخر شهريور ماه امسال در شيراز و با حضور نمايندگان كشورهاي خاروميانه و دو تيم از ايران برگزار خواهد شد.
كياني گفت: هاني شعبان نماينده فدراسيون جهاني اتومبيل راني تيرماه امسال براي بازديد اوليه از مسيرهاي رالي به ايران سفر مي كند.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه ايران دو دوره ميزبان اين رقابت بوده برخي از مسيرهاي رالي در شيراز نياز به بازبيني و بازسازي دارد كه اين اقدام در دست انجام است.
دبير فدراسيون اتومبيل راني درباره حضور تيم هاي ايراني شركت كننده در اين رقابت ها گفت: دو تيم با تركيب يك اتومبيل ران و يك نقشه خوان با خودروهاي استاندارد مورد تاييد فدراسيون جهاني در اين رقابت ها شركت مي كنند، اسامي نفرات نيز در روزهاي آينده مشخص مي شود و احتمال حضور يك اتومبيل ران زن نيز در ميان اسامي وجود دارد.
كياني به ميزباني موتور كراس جهاني در ايران اشاره كرد و گفت: در اجلاس جهاني فدراسيون اتومبيل راني در سوئيس ميزباني يك دوره از اين رقابت ها به ايران داده شد و با توجه به هزينه سنگين در تلاش هستيم تا با جذب حاميان مالي اين رقابت ها را در منطقه آزاد كيش برگزار كنيم.
وي اضافه كرد: اين رقابت ها در سال 2018 برگزار مي شود.
دبير فدراسيون اتومبيل راني از اعزام نمايندگان ايران در رقابت هاي آسيايي و جهاني اتومبيل راني و موتور كراس خبر داد و گفت: يك تيم با سه موتورسوار به رقابت هاي آسيايي كه در اواخر تير ماه برگزار مي شود به اندونزي اعزام مي شود.
كياني افزود: همچنين در رقابت هاي جهاني موتوركراس جهاني در رده جوانان زير 12 و 17 سال يك نفر از ايران به اين رقابت ها اعزام مي شود. اين مسابقه نيز هشتم مردادماه امسال در استوني برگزار مي شود.
وي ادامه داد: براي نخستين بار تيم تريال يكي از رشته هاي موتورسواري در رقابت هاي جهاني در اسپانيا حضور خواهد يافت. اين رقابت ها هر ساله در يكي از كشورهاي مختلف جهان و در شهريور ماه برگزار خواهد شد.
دبير فدراسيون اتومبيل راني گفت: با توجه به اينكه كنفدراسيون آسيايي موتورسواري نداريم تيم ها مستقيم به مسابقات جهاني اعزام مي شود كه تصميم نهايي آن هفته آينده در جلسه اي گرفته مي شود.
ورزشي**9250
خبرنگار:گلي سفيدزاده انتشاردهنده:علي خو رسندي
۰ نفر