سرگردانی برخی زوار ایرانی در عراق/ لزوم پالایش دقیق‌تر شركت های زیارتی توسط مراجع ذی صلاح

تهران - ایرنا - نایب رئیس كمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرگردانی تعدادی از زائران ایرانی در عراق به دلیل بدهی به هتل های عراق، گفت: دولت موظف است هر چه زودتر زوار سرگردان ایرانی در عراق را به كشور بازگرداند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خانه ملت، یحیی كمالی پور اظهارداشت: از آنجایی كه دولت موظف است به اتباع خود هر كجای جهان رسیدگی كند انتظار داریم هر چه زودتر نسبت به بازگردادن زائران به كشور اقدام شود.
وی تاكید كرد: از آنجایی كه زوار ایرانی در شرایط مساعدی به سر نمی برند، باید هر چه زودتر دولت بدهی این افراد را به هتل ها پرداخت كند تا شرایط بازگشت به كشور برای آنها فراهم شود.
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه شاهد هستیم چنین شركت هایی از علائق مذهبی مردم سو استفاده می كنند و دست به كلاهبرداری می زنند، در این بخش نیز باید پالایش اساسی صورت گیرد تا شركت های غیر مجاز پلمب و به مردم اعلام شود تا دیگر سمت چنین شركت هایی نروند.
وی افزود: شركت های زیارتی مجوز خود را از دو مرجع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی دریافت می كنند بنابراین این دو مرجع باید در صدور مجوزها و پالایش شركت های زیارتی توجه بیشتری داشته باشند.
عضو هیات رئیسه كمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: اما در گام نخست باید زوار ایرانی را از شرایطی كه دارند نجات داد و سپس به تخلف شركت كلاهبردار رسیدگی كرد، درست نیست كه مردم ما در عراق همچنان سرگردان باشند.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ٤٠٠ زائر ایرانی به خاطر كلاهبرداری یك شركت غیرمجاز در مشهد، یك هفته سخت را در عراق سپری كردند. از سویی گذرنامه‌هایشان به خاطر بدهكاری كارگزار این سفر به هتل‌های كربلا گروگان گرفته شد و از طرفی گروهی كه به نجف منتقل شده بودند با تهدید هتل‌ها روبرو شدند كه اگر بدهی‌شان را صاف نكنند، آب و برق را آن هم در دمای 50 درجه عراق قطع می‌كنند.
بنابر اعلام مدیر حج و زیارت خراسان رضوی، شركت مجری این سفر غیرمجاز بوده و قبلا پلمب شده كه با جابجایی مكانی، دوباره اقدام به پذیرش زائران كرده است.
سازمان حج و زیارت همواره از مردم خواسته است برای مسافرت به عراق از طریق كاروان های مجاز اقدام كنند با اینحال برخی افراد همچنان از كاروان های غیرمجاز برای اعزام به این سفر استفاده می كنند.
اجتمام**9185**1569 **دریافت كننده: سادات حسینی خواه **انتشار: حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
۰ نفر