سید عمار حكیم: امام خمینی (ره) دغدغه جهان اسلام و بشریت داشت

بغداد-ایرنا- درمراسم ویژه سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) دربغداد، رهبر ائتلاف ملی فراگیرترین مجموعه سیاسی كه دولت وبزرگترین فراكسیون را در پارلمان عراق دراختیار دارد گفت كه امام خمینی (ره) دغدغه جهان اسلام و بشریت را داشت و نماینده انصار الله یمن در عراق از رژیم سعودی به عنوان اسراییل دیگر در منطقه یاد كرد.

'سید عمار حكیم' روز شنبه در این مراسم كه با حضور سفیر كشورمان در عراق و جمعی از مقامات دولتی ، فرماندهان و رزمندگان بسیج مردمی الحشد الشعبی، روحانیون و علمای شیعه و اهل سنت و مشاركت عمومی زنان و مردان عراقی همراه بود گفت كه امام خمینی (ره) فقط دغدغه ایران را نداشت بلكه به جهان اسلام و تمام بشریت می اندیشید.
وی امام راحل را حامل یك طرح و دیدگاه مشخص معرفی كرد و گفت كه این طرح مبتنی بر تاسیس یك نظام سیاسی بدون وابستگی به شرق و غرب بود كه حاصل آن جمهوری اسلامی ایران است كه در نوع خود در دنیا بی نظیر است.
سید عمار حكیم تاكید كرد كه ایجاد رهبری شایسته ، دیدگاه و نگرش واضح نسبت به تحولات، اخلاص و توكل در عمل، ایجاد تیم منسجم مدیریتی، آگاهی بخشی به امتی كه حول رهبری حلقه بزنند از مهمترین خصوصیات و اقدامات امام (ره) به شمار می رود.
رهبر ائتلاف ملی عراق، رهبر معظم انقلاب را ادامه راه امام خمینی (ره) ذكر كرد و گفت كه طرح مسائلی مانند اقتصاد مقاومتی، تقویت امنیت داخلی و مذاكره از موضع قدرت با قدرت های جهان از جمله توصیه و تاكیدات مقام معظم رهبری است كه از فكر واندیشه امام راحل نشات گرفته است.
سید عمار حكیم از كمك های جمهوری اسلامی ایران چه در ایام مبارزه با رژیم صدام و چه بعد از سقوط این رژیم در 2003 به ویژه بعد از حمله داعش به عراق در ژوئن 2014 تقدیر كرد.
وی اضافه كرد : جمهوری اسلامی ایران برخلاف دیگر كشورها، انبارهای تسلیحات خود را به روی ما باز كرد و مشاوران نظامی را به عراق گسیل كرد كه تعدادی از این مشاوران به دلیل حساسیتی كه در دفاع از عراق داشتند، شهید شدند.
رییس تجمع كردهای فیلی عراق نیز در این مراسم گفت كه چالش های امروز جهان اسلام را فقط با تاسی به اندیشه و خط مشی امام راحل می توان با آنها مقابله كرد.
حجت الاسلام 'محمد سعید النعمانی' در این جلسه كه سفیر فلسطین نیز حضور داشت گفت: امام راحل همواره به قدس و فلسطین اهتمام ویژه می داد و بر همین اساس، جمعه آخر ماه مبارك رمضان را به نام روز قدس نامگذاری و از آن به عنوان 'روز اسلام' یاد كرد.
وی خاطر نشان كرد: امروز همه جهان اسلام بلكه بشریت، مدیون امام خمینی (ره) است.
عضو دفتر سیاسی انصار الله یمن در عراق نیز در این مراسم تاكید كرد كه هرگاه نام امام خمینی (ره) ذكر می شود ناخودآگاه در همه اذهان قدس و فلسطین تجلی می یابد.
'محمد الیمنی' با اشاره به قرار گرفتن برخی از كشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی در كنار محور آمریكایی – اسراییلی به طنز گفت كه حكام عربستان سعودی وقتی در كنار رییس جمهوری آمریكا در ریاض، رقص شمشیر می كردند، تصور می كردیم فلسطین آزاد شده است.
وی اضافه كرد: متاسفانه رژیم عربستان سعودی با كشتارهای فجیعی كه در یمن مرتكب می شود، تبدیل به یك رژیم اسراییلی دیگر در منطقه شده است.
عضو شورای علمای پیوند محمدی (ص) و از روحانیون برجسته اهل سنت دراستان الانبار نیز در این مراسم گفت: امروز استكبار جهانی شامل آمریكا و اسراییل و هر كس كه در این دایره است، دریك جبهه و دولت های مستقل كه می خواهند در برابر توطئه ها و طرح های تجزیه طلبانه قرار گیرند، در جبهه مقابل قرار گرفته اند.
شیخ 'كامل الفهداوی' با یاد كردن از امام خمینی (ره) به عنوان طرح ضد استكباری در جهان اسلام افزود: امام خمینی (ره) از همان روز اول شروع مبارزات خود، دشمنی خود را با طرح آمریكایی ها و اسراییل با شجاعت تمام آشكار كرد.
وی افزود: دولت های عربی كه با كمال تاسف خود را در آغوش آمریكا و اسراییل انداخته اند، به طور كامل فلسطین را فراموش كرده اند و به جای تقویت مناسبات خود با همسایگان كه پیامبر اسلام (ص) به آن توصیه كرده است، برای متلاشی كردن كشورهای اسلامی تلاش می كنند.
مراسم امروز سالروز ارتحال امام خمینی (ره) را جنبش 'الجهاد و البناء' به رهبری 'حسن الساری' دبیركل این تشكل برگزار كرده است.
سازمان معارف اسلامی 'الغری' از نهادهای حوزه علمیه در نجف اشرف دیروز جمعه نیز مراسم باشكوهی را در نجف اشرف به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) برگزار كرد كه با حضور علمایی و مردمی در این شهر همراه بود.
هرساله در سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ه) نهادهای مختلف در عراق به صورت خودجوش مراسم های یادبود برگزار می كنند كه معمولا با حضور شخصیت ها و عامه مردم همراه است.
خاورم *4*353*1770*انتشاردهنده: 1577**حسن حسین زاده