۱۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۴۸
کد خبر: 82552464
T T
۰ نفر

الریاض ، قطر را به كودتا تهدید كرد

۱۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۴۸
کد خبر: 82552464
الریاض ، قطر را به كودتا تهدید كرد

تهران - ایرنا - روزنامه سعودی الریاض پیش بینی كرد كه به دنبال پنج كودتای روی داده در دوحه از سال 1971 تا 2013 كودتای ششم قطر در راه است.

الریاض ضمن اعلام این مطلب افزود: پس از گذشت چهار سال از حكمرانی تمیم بن حمد امیر قطر او نتوانست دوستی برای خود بیابد بلكه برعكس دشمنان بسیاری را به دست آورد.
این روزنامه سعودی نوشت: اولین تهدید فراروی تمیمی از سوی خاندان 'احمد بن علی' متوجه او است زیرا به عنوان صاحب حق اصلی و قانونی در حاكمیت بر قطر در صدد انتقام گرفتن از امیر فعلی این كشور است.
الریاض ادامه داد: تهدید بعدی فراروی تمیم از سوی پدر حمد بن خلیفه آل ثانی و فرزندش مشعل متوجه او است . موزه مادر تمیم مشعل را به نفع پسرش از صحنه كنار گذاشت.
روزنامه مزبور مدعی شد كه عموزادگان تمیم شاخه احمد بن علی از خاندان آل ثانی با صدور بیانیه ای از عربستان عذرخواهی كردند و از رویكردهای تمیم ابراز بیزاری و برائت كردند.
الریاض به نقل از بیانیه مزبور نوشت: خاندان آل ثانی اعلام كردند كه حوصله شان از سیاست های تمیم به سر آمده است و قطر در آستانه یك كودتای جدید قرار دارد كه بر پایه آن به خاندان اصلی یعنی احمد بن علی بازخواهد گشت.
خاورم** 1487 **مترجم : قاسم غضبانپور**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی
۰ نفر