۱۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۴۶
کد خبر: 82552030
T T
۰ نفر
فرار تروریست ها از رقه/ بمب افكن های روسی 80 داعشی را كشتند

مسكو - ایرنا - در تازه ترین دور عملیات ضدتروریستی یگان نیروی هوافضای روسیه بر فراز آسمان سوریه، بیش از 80 تروریست داعشی در این كشور كشته شدند.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه در گزارش امروز (پنجشنبه) خود اعلام كرد كه دو روز پیش گروهی از تروریست های داعشی تلاش كردند، شهر رقه را ترك كنند، ولی هدف بمباران قرار گرفتند.
بنا به اعلام خبرگزاری اسپوتنیك، سه كاروان خودرو حامل تروریست ها شبانه از شهر رقه خارج شده و از چند مسیر به سوی جنوب حركت كردند، اما نیروی هوایی روسیه افزون بر كشتن اعضای داعش، 36 خودرو، هشت تانكر سوخت و 17 وانت حامل خمپاره انداز و سلاح های سنگین را منهدم كرد.
این دومین اقدام داعش برای فراری دادن نیروهای خود از رقه و رخنه به پالمیرا است. هواپیما های روسی هفته پیش نیز نخستین ستون تروریست ها را از بین برده بودند.
شمار تلفات تروریست ها در این حمله 120 نفر اعلام شده بود.
وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام كرده است كه با اتخاذ همه تدابیر ممكن برای جلوگیری از رخنه داعشی ها به استان ها حمص و حما ادامه خواهد داد.
بنا به گزارش های اعلام شده، تروریست ها در رقه با وجود حلقه محاصره نیروهای ائتلاف نیروهای دموكراتیك سوریه و یگان های آمریكا، بریتانیا و فرانسه تلاش می كنند از طریق رودخانه فرات از این شهر فرار كنند.
دیروز نیز روسیه با شلیك چهار موشك كروز كالیبر بالدار از ناو آدمیرال اسن و زیردریایی كراسنادار مواضع داعش پیرامون شهر پالمیرا را هدف قرار داد
و مراكز تجهیزات سنگین و شبه نظامیان اعزامی از شهر رقه را نابود كرد.
روسیه از مهرماه سال 1394 در قالب همكاری ضدتروریستی با سوریه افزون بر استفاده از یگان هوافضای خود مستقر در حمیمیم استان لاذقیه، از واحدهای دریایی و زیر دریایی و همچنین بمب افكن های قاره پیما برای بمباران اهداف تروریست های ضدسوری به ویژه داعش و جبهه النصره بهره می گیرد كه سبب توقف پیشروی آنها و آغاز شكست های پیاپی شده است.
اروپام 391 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

اروپام 1516 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا