۱۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۴۳
کد خبر: 82551992
T T
۰ نفر
پاكستان ادعای افغانستان مبنی بر دخالت در انفجار كابل را تكذیب كرد

اسلام آباد - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه پاكستان در نشست خبری روز پنجشنبه خود ادعای افغانستان را مبنی بر اینكه سرویس های اطلاعاتی پاكستان در انفجار مرگبار روز گذشته كابل نقش داشته اند، تكذیب كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'نفیس زكریا' ضمن بی اساس دانستن ادعای افغانستان، گفت: چنین نگاه و رویكردی از سوی افغانستان، نمی تواند برای تلاش ها در مسیر كمك به تحقق صلح، مفید باشد.
وی گفت: پاكستان خود زخم خورده و قربانی تروریسم است و هزینه جانی و مالی زیادی را در مسیر مبارزه با این پدیده شوم متحمل شده است.
' باعث تاسف و ناامیدی است كه برخی عناصر خاص كه علاقه مند به تحقق صلح در افغانستان نیستند، سعی می كنند روابط میان دو كشور همسایه را تخریب كنند. این عناصر قصد دارند پاكستان را مقصر اعمال و اقداماتی كه خودشان مرتكب می شوند، معرفی كنند.'
این سخنگو اظهار داشت: نمی توان پاكستان را مسئول مسائل و مشكلات جاری در افغانستان دانست. پاكستان خواستار حل مسائل افغانستان از طریق سیاسی و گفت و گو است و معتقد است مسائل افغانستان راه حل نظامی ندارد.
دولت و ارتش پاكستان روز گذشته با صدور بیانیه های های جداگانه، انفجار مرگبار صبح روز گذشته در كابل را به شدت محكوم كردند.
با این وجود، دستگاه امنیت ملی افغانستان با انتشار بیانیه ای مدعی شده است كه حمله خونین روز چهارشنبه كابل را گروه تروریستی 'شبكه حقانی' با همكاری دستگاه اطلاعات ارتش پاكستان (آی اس آی)، طراحی كرده است.
ساعت 8 و 30 دقیقه صبح چهارشنبه(دیروز) انفجاری مهیب در منطقه دیپلماتیك كابل و در نزدیكی چند سفارتخانه، پایتخت این كشور را لززاند كه به كشته شدن 100 تن و زخمی شدن 400 تن انجامید.
آساق**1723 - انتشار دهنده: محمدرضا منافی