۱۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۵
کد خبر: 82551829
T T
۰ نفر
كره شمالی خواستار تلاش كره جنوبی برای بهبود روابط شد

پكن - ایرنا - كره شمالی از دولت «مون جائه این» رئیس جمهور جدید كره جنوبی خواست دست از فشارها برداشته و به دنبال بهبود روابط دو طرف باشد.

به گزارش ایرنا، «مون» در اواسط اردیبهشت ماه سالجاری پس از رسیدن به قدرت گفت كه با كره شمالی تعاملات بیشتری خواهد داشت و در زمان مناسب از این كشور دیدار می كند.
با این وصف پس از آزمایش های اخیر موشكی كره شمالی، وی تاكید كرده است كه فشارهای اقتصادی و تحریم ها علیه این كشور باید برقرار باشد.
كره شمالی درخواست برای بهبود روابط را در حالی مطرح می كند كه دو كشور به تاریخ ۱۵ ژوئن (25 خرداد)، زمان امضای بیانیه تفاهم و مصالحه در سال ۲ هزار میلادی نزدیك می شوند.
آن بیانیه را رهبران وقت دو كشور امضا كردند و حالا روزنامه رودونگ سینمون ارگان حزب حاكم كار كره شمالی می نویسد كه اگر قرار است وحدت و سازشی در كار باشد و روابط بهبود یابد، دو كره باید به خود متكی باشند.
كره شمالی خاطر نشان كرده است كه دو كشور بیانیه مذكور را برای سازش و كاستن از بی اعتمادی ها و حركت به سمت صلح امضا كردند در صورتی كه دولت قبلی محافظه كار در كره جنوبی همه چیز را بر خلاف این مسیردنبال كرده است.
این كشور افزوده است كه اكنون دو كره در یك تقاطع تاریخی قرار دارند و لازم است برای از بین بردن تنش ها و ریشه كن كردن مشكلات اقتصادی و رسیدن به صلح و امنیت روح این بیانیه را حفظ كرده و مناسباتشان را بهبود بخشند.
این كشور همچنین از كره جنوبی خواسته است كمیته ای را كه برای به اصطلاح وحدت دو كره در سال ۲۰۱۴ تشكیل شده است منحل كند و مستقیما برای بهبود روابط اقدام كند.
آساق**۲۳۱**انتشاردهنده:فرهاد راستی