روابط تجاري ايران با كشورهاي همسايه در دولت  دوازدهم گسترش يابد

اردبيل- ايرنا- رئيس اتاق مشترك ايران و آذربايجان گفت: روابط شايسته و برازنده‌اي را در سايه تلاش دولت يازدهم با كشورهاي همسايه شاهد هستيم كه نويد تحول اقتصادي و تجاري را مي‌دهد و انتظار تجار و بازرگانان از دولت دوازدهم براين است كه همچنان اين روابط گسترش يابد.

بهروز پورسليمان روز سه شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ايرنا افزود: علي رغم وضعيت حساس سياسي و اقتصادي كشورمان و كاستي‌ها و نارسايي‌ها در حوزه اقتصادي دولت يازدهم در اين 3.5 سال توانسته جان دوباره‌اي به بخش تجارت خارجي ببخشد.
وي اضافه كرد: عدالت و انصاف حكم مي‌كند كه صادقانه بگوييم اين دولت اقتصاد كشور را از ته دره بيرون كشيد و در ريل توسعه قرار داد و اگر 29 ارديبهشت خلاف عقلانيت و براساس احساسات تصميم‌گيري مي شد تنش‌ها و گرفتاري‌هاي بيشتري براي كشور بوجود مي آمد و بيش از همه در برابر نسل آينده شرمنده مي شديم.
رئيس اتاق مشترك ايران و آذربايجان گفت: دولت تدبير و اميد تمام طرح‌هاي علمي، اقتصادي، پژوهشي، ارتقا معيشت مردم، حمايت از تجار و بازرگانان، صنعتگران و سرمايه‌گذاران را در اولويت كاري خود قرار داد و همه اين تلاش‌ها در مسير توسعه روزافزون است.
پورسليمان افزود: با بهبود وضعيت كسب و كار و ارتقا معيشت مردم به شكل واقعي‌تر مي توان حركت اين دولت را در مسير عقلانيت و توسعه عدالت اجتماعي لمس و احساس كرد.
وي بيان كرد: فراموش نكرديم كه زماني در اين كشور حتي در صدور نفت با محدوديت‌هاي بين‌المللي و تنش‌هاي مستمر جهاني روبه‌رو بوديم به طوريكه حق كشتيراني از ما گرفته شده بود و ما در حوزه صادرات با هزاران مشكل و دغدغه روبه‌رو بوديم كه همه اين نارسايي‌ها را دولت تدبير و اميد در اين سال‌ها برطرف كرده است.
نايب رئيس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و كشاورزي استان اردبيل اضافه كرد: اين دولت اميد، آرامش و اطمينان خاطري را به مردم باز گردانده و تورم روزافزون را تك رقمي كرده و در كنار آن با ايجاد تعامل با دنيا به ويژه كشورهاي همسايه مددرسان تجار، بازرگانان و توليدكنندگان شده است.
پور سليمان با بيان اينكه بعد از چهار سال تلاش و كوشش بستر براي توسعه همه‌جانبه فراهم آمده و ضروري است براي تداوم اين راه پر فراز و نشيب به دولت بعدي روحاني اعتماد داشته باشيم، ادامه داد: بايد در اين شرايط حساس و خطير به نحوي عمل كرد تا كشور بيش از گذشته در ريل توسعه قرار بگيرد.
وي گفت: مردم در اين دوره از انتخابات به دكتر روحاني بخاطر كارنامه موفق در بحث سياست هاي داخلي و خارجي اعتماد كردند و انتظار داريم در دولت دوازدهم مطالبات مردم برآورده و فضاي كسب و كار و تجارت هم براي بازرگانان بيش از گذشته تقويت شود.
خبرنگار:يعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شيرزاد
7110/ 1257

سرخط اخبار استان‌ها