۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۳
کد خبر: 82541824
T T
۰ نفر
ششمین نمایشگاه بین المللی فناوری ونوآوری اینوتكس 2017 گشایش یافت

تهران-ایرنا-ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری(INOTEX2017) روز سه شنبه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و بیش از 300 شركت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار گروه علمی ایرنا، ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (INOTEX2017) به همت پارك فناوری پردیس و با پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از دوم الی پنجم خردادماه جاری با هدف تعریف همكاری‌های بین‌المللی فناوری ‌و ارتقای توان فناورانه شركت‌های ایرانی و با حضور جمعی از صاحبان فناوری، صنعتگران، دانشمندان و بازرگانان داخلی و خارجی دایر خواهد بود.
نمایشگاه اینوتكس (INOTEX) در واقع تبادل فناوری و سرمایه گذاری است و در طول برگزاری آن ابزارهای مختلفی برای مذاكره و همكاری بین شركتهای داخلی و خارجی به كار گرفته می شود.
بر این اساس، فن بازار ملی ایران یكی از نقش های پررنگ در جریان برگزاری رویدادهای داخلی نمایشگاه را عهده دار است، به طوریكه در نمایشگاه اینوتكس امسال در یك پاویون 45 اختراع منتخب آماده واگذاری به سرمایه گذاران عرضه خواهد شد و در رویدادی دیگر نیز 15 دانش فنی ارائه شده از سوی مراكز تحقیقاتی و دانشگاهی به صنعتگران ارائه خواهد شد.
همچنین یك فستیوال در حوزه تجهیزات پزشكی و رویداد استارتاپ دمو در حوزه استارت آپ ها در جریان نمایشگاه اینوتكس برگزار می شود كه فستیوال تخصصی نوآوری‌های صنعت تجهیزات پزشكی روز چهارشنبه 3 خرداد ساعت 13:30 با ارائه 8 اختراع برتر تجهیزات پزشكی و فستیوال عرضه استارتاپ های ایرانی به سرمایه گذاران نیز روز پنجشنبه 4خرداد ساعت 11 در محل سالن میلاد نمایشگاه بین المللی برگزار می شود.
سال گذشته نیز پنجمین نمایشگاه نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری(INOTEX 2016) برگزار شد كه برگزاری سه نشست تخصصی در حوزه های آی تی، تجهیزات پزشكی و نفت و گاز و انرژی با ارائه فناوری بیش از 40شركت داخلی و خارجی از جمله مهمترین دستاوردهای آن بود.
ضمن اینكه در نهایت با برگزاری 150 جلسه مذاكره بین شركتها، 66 تفاهم نامه همكاری میان شركت ها منعقد شد كه تاكنون 8 قرارداد با ارزش حدودی 23 میلیون دلار به امضا رسیده است.
**1836**1440
**خبرنگار: یوسف درویشی ** انتشار: گلشن
۰ نفر