۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۰۴
کد خبر: 82540733
T T
۰ نفر
شمار روستاهاي خسارت ديده از زلزله در خراسان شمالي به 70 روستا رسيد

بجنورد- ايرنا- مديركل دفتر مديريت بحران استانداري خراسان شمالي گفت: شمار روستاهاي خسارت ديده از زلزله در اين استان به 70 روستا رسيد.

حسين عظيمي دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: در آمار هاي اوليه، شمار روستاهاي آسيب ديده از زلزله 50 روستا عنوان شده بود كه در روزهاي اخير، ساكنان روستاهاي ديگري نيز از خسارت هاي وارد شده را گزارش داده و متقاضي بازديد شدند.
وي افزود: در آخرين بازديدهاي انجام شده، 20 روستاي ديگر به شمار روستاهاي خسارت ديده از زلزله در اين استان افزوده شده است.
مديركل دفتر مديريت بحران استانداري خراسان شمالي تصريح كرد: بر اين اساس چهار هزار و 322 واحد مسكوني در روستاهاي استان از زلزله هفته گذشته آسيب ديده اند.
وي خاطرنشان كرد: در نقاط شهري استان نيز 10 هزار واحد مسكوني از حادثه زلزله متحمل خسارت شده است.
عظيمي اظهار كرد: در مجموع وقوع زلزله در هفته گذشته به 14 هزار و 322 واحد مسكوني در 2 شهرستان استان خسارت وارد كرده است.
وي خاطرنشان كرد: اكنون كار آوار برداري در 10 روستاي استان آغاز شده است.
وي خاطرنشان كرد: براي بازسازي هر واحد خسارت ديده از زلزله در روستاها 200 ميليون ريال تسهيلات با نرخ چهار درصد و در شهرها 300 ميليون ريال تسهيلات با نرخ پنج درصد اعطامي شود.
مديركل دفتر مديريت بحران استانداري خراسان شمالي تصريح كرد: در روستاها 50 ميليون ريال كمك بلاعوض و در شهرها 60 ميليون ريال تسهيلات بلاعوض براي كمك به بازسازي مسكن هاي خسارت ديده استان زلزله تزريق مي شود.

* 100 ميليارد ريال خسارت به تاسيسات زيربنايي
مديركل دفتر مديريت بحران استانداري خراسان شمالي در بخش ديگر سخنان خود به خسارت هاي وارد شده به تاسيسات زيربنايي ناشي از زلزله اشاره كرد و گفت: خسارت هاي زلزله به تاسيسات زيربنايي 100 ميليارد ريال برآورد شده است.
وي اظهار كرد: تامين اعتبار براي جبران خسارت هاي وارد شده به تاسيسات زيربنايي به تهران پيشنهاد شده است اما فرآيند طولاني و زمان بر است اما اميد مي رود تا با تزريق اعتبار، به انجام كارهاي زيربنايي و جبران خسارت ها در تاسيسات سرعت داده شود.
وي افزود: وقوع زلزله هفته گذشته به تاسيسات زيربنايي در حوزه آب، برق، گاز و اماكن دامي خسارت وارد كرده است.

* سايت خبرگزاري جمهوري اسلامي خراسان شمالي به نشاني http://www.irna.ir/nkhorasan و كانال تلگرامي اين خبرگزاري به نشاني https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد براي اطلاع از آخرين اخبار و رويدادهاي استان است.
نشاني ايرناي خراسان شمالي در اينستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنين مردم مي توانند ديدگاه ها و پيشنهادهاي خود را به نشاني https://t.me/irnaBOJ تگرام كنند.
7185 / 6042 خبرنگار: كبري علي آبادي ** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي