۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۴۴
کد خبر: 82538306
T T
۰ نفر
انتشار روزنامه سوزجو تركیه با صفحات سفید در اعتراض به سانسور

آنكارا- ایرنا- روزنامه سوزجوی تركیه در شماره روز 20 می(30 اردیبهشت ماه) تمام صفحات خود را در اعتراض به سانسور رسانه ها به صورت سفید و بدون متن و مطلب منتشر كرد.

به گزارش ایرنا، این روزنامه با انتشار این نسخه خود، علیه دولت تركیه در برقراری سانسور و دستگیری اصحاب رسانه اعتراض كرده است.
در صفحه نخست این روزنامه تنها یك تیتر تحت عنوان '19 می، شماره ویژه آزادی رسانه' درج كرده است.
به گزارش ایرنا، زندانی شدن بیش از 100 خبرنگار در تركیه در ایام بعد از كودتای 25 تیرماه سال گذشته موجب واكنش ها و انتقادات وسیع در سطح جهان شده و بنا به اعلام سازمان گزارشگران بدون مرز، تركیه با از دست دادن چهار رتبه، نسبت به سال پیش در رده 155 جهانی آزادی رسانه قرار گرفته است كه نسبت به 12 سال پیش، 56 رتبه افت داشته است.
بنا به این گزارش، كودتای نافرجام ژوئیه سال 2016، این بهانه را به حكومت داده كه بدون منع و محدودیت، ستیز خود را با رسانه‌های منتقد ادامه دهد و با برقراری وضعیت اضطراری پس از كودتا، دهها رسانه ای را كه در اعتصاب بودند تعطیل و از نشر آنها جلوگیری كند.
زندانی شدن بیش از 100 روزنامه نگار بدون محاكمه و دادگاه، تركیه به را بزرگترین زندان روزنامه نگاران در دنیا تبدیل كرده است.
دستگیری و محاكمه روزنامه نگاران در تركیه بعد از كودتای ناموفق 15 جولای 2016 در این كشور همواره ادامه داشته است و هم اكنون علاوه بر تعطیلی 15 رسانه، دهها روزنامه نگار در این كشور در زندان به سر می برند.
روزنامه سوزجو به همراه روزنامه جمهوریت تركیه از رسانه های منتقد دولت حاكم تركیه به شمار می رود.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری