۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۲۶
کد خبر: 82532212
T T
۰ نفر
رئیسی: مشكل ازدواج 11 میلیون جوان ایرانی با اراده جدی حل می شود

بوشهر - ایرنا - نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: با عزم و اراده جدی می توان مشكل 11 میلیون جوان ایرانی آماده ازدواج را حل كرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز سه شنبه در جمع حامیان خود در مصلای بوشهر افزود: امروز 500 هزار زوج جوان برای دریافت تسهیلات در نوبت هستند اما آنهایی كه تسهیلات به صورت میلیاردی می گیرند، پشت نوبتی ندارند.
وی اضافه كرد: امروز مشكل جوانان در آستانه ازدواج، بیكاری و مسكن است.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اگر تولید در كشور رونق داشته باشد، نباید امروز در هر خانه ای یك تا چند بیكار با مدارك تحصیلی بالا وجود داشته باشد.
رئیسی با ادعای اینكه هم اكنون 50 درصد كارگاه ها در كشور تعطیل است ادامه داد: به گفته برخی وزیران این كارگاه ها به دلیل كمبود نقدینگی تعطیل شده اند.
وی اظهار كرد: كشور ایران با این همه منابع و ذخایر آیا باید كمبود نقدینگی داشته باشد؟ یا اینكه مشكل كشور ما كمبود مدیریت نقدینگی است؟
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در باره قاچاق كالا گفت: قاچاق كالا برای تولید كشور مضر است اما نه كالاهایی كه ملوان یا كوله بر برای تامین زندگی خود وارد می كند بلكه قاچاقی كه امروز به صورت كانتینری بدون پرداخت حقوق دولت وارد می شود.
رئیسی افزود: امروز برخی وقتی بحث از قاچاق كالا می شود با انحراف موضوع، كوله بری و ته لنجی را مطرح می كنند.
وی یادآور شد: برای حل مشكل قاچاق كالا باید سامانه اطلاعاتی كه بتواند واردات و صادرات را به صورت كلان و پرداخت تسهیلات را رصد كند، راه اندازی شود.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان كرد: امروز وقتی سخن از بیكاری و كوچك شدن هر روزه سفره مردم می زنیم، برخی می گویند شما می خواهید دیوار بكشید، آری ما می خواهیم دیوار بین چپاول گران و حقوق مردم بكشیم.
رئیسی افزود: براساس قانون 2 یا چند درصد از در آمد منابع نفت و گاز باید برای توسعه مناطق نفتی صرف شود آیا این مبلغ صرف توسعه یافتگی استان بوشهر شده است؟
وی درباره اقتصاد دریایی نیز اظهار كرد: با توجه به اینكه ایران سه هزار كیلومتر با دریا ارتباط دارد، برای برطرف كردن بیكاری باید اقتصاد دریایی را فعال كرد.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: هم اكنون 50 درصد تولید ناخالص ملی برخی كشورهای اروپایی از دریاست این درحالی است كه سهم كشور ما از این نعمت خدادادی تنها 2 درصد است و با رونق اقتصاد دریایی در بسیاری از استان های ساحلی از جمله بوشهر بیكار نخواهد بود.
وی گفت: با توجه به منابع و ذخایر موجود در استان بوشهر حق مردم این استان داشتن دغدغه اشتغال و بیكاری نیست.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: بوشهر یكی از مراكز تولیدكننده خرماست پس به جای اینكه هرسال بخش زیادی از این محصول از بین برود باید صنایع تبدیلی آن را فعال كرد.
رئیسی با بیان اینكه با فرآوری خرما 70 نوع محصول به دست می آید گفت: با فعال كردن صنایع تبدیلی هم شغل و هم ارزش افزوده ایجاد می شود.
وی مدعی شد: یكی از شعارهای تبلیغاتی حسن روحانی در تبلیغات انتخاباتی سال 92 این بود كه 'نباید بازار ما بازار كالاهای چینی باشد'، اما آیا امروز ورود كالاهای چینی به كشور كاهش یا افزایش یافته است؟.
وی بیان كرد: در سال های پیش از دولت یازدهم ورود كالاهای چینی هر سال پنج میلیارد دلار بود ، اما در این دولت هر سال 10 میلیارد دلار بوده است.
رئیسی گفت: اگر ظرفیت صنایع پائین دستی پتروشیمی ها احیا شود هر یك میلیون تن آن می تواند تعدادی بیكار را مشغول كند.
وی افزود: دولت در مقابل كسی كه در سفره نان ندارد مسئول است و ما یارانه او را افزایش می دهیم و شما می گوئید پول از كجا می آید؟ پس شما شب انتخابات چرا یارانه افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی را سه برابر كردید؟
رئیسی اضافه كرد: مشكل جامعه كمبود نقدینگی، نیروی انسانی، آب، خاك و امكانات نیست بلكه كشور با مشكل كمبود و ضعف مدیریت اجرایی و اقتصادی روبه رو است.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به حسن روحانی رقیب انتخاباتی خود یادآور شد: برای اینكه حرف مردم و به ویژه جوانان را نشنیده بگیرید، می گویید این اجتماع های بزرگ مردمی كار سیاسی است.
وی ادامه كرد: خیلی كسانی بودند در این كشور كه حرف مردم را نشنیدند و وقتی مجبور به شنیدن شدند كه دیگر وقت تمام شده بود.
وی با بیان اینكه خیلی كارها می شد در كشور انجام داد اظهار كرد: اما این فرصت ها را به خاطر نوع نگاه به مردم از یك سو و نوع نگاه بیگانگان از طرف دیگر از دست داده اید.
رئیسی گفت: بیگانگان تاكنون مشكل كدام ملت را حل كرده اند كه ما دومین ملت باشیم؟ شما می گویید به دنبال تغییر دیپلماسی هستید، اكنون ایران 15 همسایه دارد آیا ارتباط و دیپلماسی با آنها بایسته است؟
وی یادآور شد:كشور عراق با ما همسایه است ولی به خاطر ضعف دیپلماسی بازار این كشور دست تركیه است.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دیپلماسی یعنی اینكه با كشورهای همسایه از جمله كشورهای حوزه خلیج فارس بهترین ارتباط را برقرار و بازار آنها را در اختیار گرفت.
رئیسی اظهار كرد: اگر دیپلماسی به معنی این است كه با آنها صحبت شود كه 'هوای جریان ما را در انتخابات داشته باشید' ما این دیپلماسی را بلد نیستیم.
وی افزود: شما به مردم می گویید' همه چیز شما حتی آب خوردنتان مربوط به برجام است'.
رئیسی اظهار كرد: در این سند اشكال زیاد است اما به هرحال تبدیل به سند شده و برای آن پیش پرداخت داشتید و آن این بود كه در قلب رآكتور اراك بتن ریختید و امكانات هسته ای را به این وضعیت رساندید.
وی افزود: حالا بروید چك برجام را نقد كنید و آنها را وادار كنید تعهدهای خود را در مقابل مردم به اجرا درآورند.
رئیسی بیان كرد: ما می گوئیم برجام چكی است كه باید نقد شود آیا شما این قدرت را دارید كه این متخلفانی كه به تعهد خود در مقابل ملت ایران عمل نكرده اند، مجبور كنید كه مفاد برجام را عملیاتی كنند؟
وی افزود: به خاطر ضعف دیپلماسی كشور با استفاده از التماس می خواهید مشكل را حل كنید ولی ما این مشكل را با دیپلماسی انقلابی حل می كنیم.
رئیسی بیان كرد: دولت مستقر یا باید بگوید این كارها را انجام و این برنامه ها را برای ادامه كار دارم كه باید از مردم بپرسیم آیا دولت به وعده هایش عمل كرده است؟
وی گفت: راه دوم این است كه دولت مستقر از رقیب در دل مردم هراس ایجاد كنند در این صورت هم ما اعلام كرده ایم رقیب شما را چهار سال عملكرد خودتان می دانیم.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: ما رقیب فقر، بیكاری، فساد اداری هستیم و با دنیا و همسایه ها می خواهیم تعامل عزتمندانه داشته باشیم ولی بازهم مردم را می ترسانند.
رئیسی گفت: مردم بوشهر رئیسعلی دلواری را در تاریخ خود نماد نمایش و همایش نمی دانند بلكه اینها الگوها هستند و معتقدیم مردم مصمم می توانند انلگیس را پشیمان كنند.
وی در باره بنیه دفاعی كشور اظهاركرد: این بنیه دفاعی برای حفظ كشور از تعرض است و بنیه موشكی نیز برای این است كه كسی به كشور چپ نگاه نكند.
رئیسی با تاكید براینكه ما اهل جنگ نیستیم افزود: جنگ را نمی پسندیم ولی نه حاضریم به كسی در دنیا ظلم كنیم و نه حاضریم زیر بار ظلم دیگران برویم.
وی با اشاره به برخی تبلیغات كه آزادی زنان و مردان مورد خدشه قرار می گیرد، گفت: مگر شما به بانوان، آقایان، اهل سنت ،آزادی دادید؟ آزادی را خدا می دهد.
وی گفت: این آزادی را قانون اساسی داده مگر دولت ها حق دارند آزادی كه به موجب قانون اساسی به عنوان حقوق حقه مردان و بانوان اهل سنت و سایران تعیین شده است را ضایع كنند؟
رئیسی با اشاره به منشور حقوق شهروندی اظهار كرد: مشكل كشور ما تهیه سند و نوشتن برنامه نیست.
این نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: دولت كار و كرامت برنامه خود را تدوین كرده و حتی اگر هم برنامه ای نداشته باشیم مگر برنامه ششم توسعه نداریم.
وی تاكید كرد: مشكل ما نوشتن برنامه نیست بلكه مشكل ما عمل و اجرا است، زمان حرف تمام شده و دوره اقدام و عمل است.
وی در پاسخ به كسانی كه می گویند 'می خواهند كشور را به عقب برگردانند 'گفت: نه بازگشت به گذشته نه تحمل وضع موجود بلكه تغییر به نفع مردم هدف دولت كار و كرامت است.
رئیسی اظهار كرد: تمام وعده هایی كه به مردم داده شده با شعار 'ما می توانیم' عمل شدنی است.
وی با اشاره به انصراف محمد باقر قالیباف یكی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این نامزد انتخابات بنا به مصلحت به شكل ایثارگرانه و وظیفه مدارانه عمل كرده است.
رئیسی افزود: برخی ها فكر می كنند كسانی كه وارد عرصه انتخابات شده اند به دنبال جایگاه و پست هستند این درحالی است كه بهترین پست برای من خدمت در آستان قدس رضوی است، اما تحمل دیدن مشكلات مردم را ندارم.
وی با بیان اینكه دولت كار و كرامت برای این آمده است كه كسی خجالت نكشد گفت: ما در دولت كار و كرامت معتقدیم دولت باید كارشبانه روزی كند و تجارت نكند تا مردم بیكار نباشند.
6047/6043/ 6037
خبرنگار: مونا عیدان ** دبیر: خدانظر خواجه ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی