۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۱۳
کد خبر: 82532189
T T
۰ نفر
اهل سنت دیار وحدت، خلق حماسه ای دیگر را لحظه شماری می كنند

زاهدان - ایرنا - جامعه اهل سنت سیستان و بلوچستان همگام با اهل تشیع و سایر هموطنان با نزدیك شدن به روز 29 اردیبهشت با شور و نشاط آماده خلق حماسه ای دیگر هستند تا خاری بر چشم دشمنان باشند و تمامی دسیسه های بدخواهان نظام را نقش بر آب كنند.

به گزارش ایرنا انتخابات به عنوان فصل مهم نمایش مشاركت مردمی همواره مورد توجه ملت ایران به ویژه مردم سیستان و بلوچستان بوده است به گونه ای كه حضور افزون بر71 درصدی آنان در دوره یازدهم ریاست جمهوری گویای بینش بالای سیاسی مردم این دیار همچون دوره های قبل است.
مردم انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی اعم از شیعه و سنی و پیروان سایر ادیان كه با نثار جان و مال خود و تقدیم هزاران شهید والامقام این انقلاب را حفظ كرده اند اینك نیز در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در روز 29 اردیبهشت حماسه به یادماندنی دیگری را خلق خواهند كرد.
در هنگامه ای كه بدخواهان نظام ادعای دروغین عدم شركت اهل سنت و بلوچ در انتخابات را در شبكه های مجازی و ماهواره ای خود منتشر كرده بسیاری از علما، معتمدان، بزرگان و نخبگان بلوچ و اهل سنت سیستان و بلوچستان پاسخ قاطع و دندان شكنی به آنان داده اند و از راههای مختلف از جمله تریبون نماز جمعه و نمازهای یومیه، مجالس ، مراسم و رسانه ها و فضای مجازی آمادگی خود را برای حضور گسترده در این انتخابات اعلام كرده و عامه مردم را نیز تشویق به این حضور می كنند.

*** اهل سنت و بلوچ مشتاقانه در انتخابات شركت می كنند
امام جمعه مسجد مكی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان با بیان اینكه اهل سنت تاكنون در انتخابات حضور فعال داشته اند گفت: اهل سنت و اقوام و طوایف مختلف بلوچ مشتاقانه در انتخابات شركت می كنند زیرا معتقدیم باید از نظام جمهوری اسلامی حمایت كنیم.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی با رد هر گونه شایعه و جوسازی دشمنان نظام اسلامی مبنی بر شركت نكردن بلوچها و اهل سنت در انتخابات تصریح كرد: اهل سنت به ویژه مردم بلوچ كه در سیستان و بلوچستان سكونت دارند همه یك صدا و منسجم برای شركت در انتخابات اتفاق نظر دارند.
وی ادامه داد: رهبران و نخبگان اهل سنت همواره عموم مردم را به شركت در انتخابات دعوت كرده اند.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان افزود: همه باید در صحنه باشند و خواسته های خود را به صورت منطقی و قانونی مطالبه كنیم هم اینك یك شورای راهبردی از اهل سنت تمام مناطق در تهران تشكیل شده ضمن اعلام آمادگی اهل سنت برای مشاركت گسترده در انتخابات، با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و یا نزدیكان و نمایندگان آنان صحبت كردند و از برنامه های نامزدها مطلع شده و مسائل و مشكلات را نیز مطرح كردند.
وی گفت: ان شاءلله اهل سنت به صورت گسترده در انتخابات حضور خواهند داشت و خواسته های خود را نیز درخواست می كنند.
مولوی اسماعیل زهی ادامه داد: انتظار است هركس كه رئیس جمهوری ایران می شود اهل سنت را ببیند و حرف آنان را بشنود و همه اقوام و مذاهب ایرانی با نگاه یكسان بنگرد زیرا همه ایرانی و صاحب وطن خود ایران هستند.
وی اضافه كرد: ایرانی نباید به بیرون نگاه كند و اگر به حق و حقوقش بی توجهی شده آن را از طریق قانونی و درست و صحیح پیگیری كند زیرا ما اعتقاد داریم حق باید خواسته شود.
وی افزود: نظر شخصی من این است كه مردم را به انتخاب فرد اصلح ترغیب و تشویق كنیم.

***قوم بلوچ و جامعه اهل سنت آماده حضوری باشكوه در انتخابات هستند
امام جمعه اهل سنت شهرستان چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان و از روحانیون سرشناس اهل سنت كشور گفت: قوم همیشه وفادار بلوچ و جامعه اهل سنت ایران همانند دوره های گذشته آماده حضوری پررنگ، باشكوه وگسترده در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.
مولوی عبدالرحمن ملازهی اظهار داشت: انتخابات برای ایران اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا تمام امور مبتنی بر تصمیم گیری در كشور براساس خواست و رای مردم انجام می شود.
وی با رد ادعای معاندان و دشمنان نظام در زمینه شركت نكردن قوم بلوچ و جامعه اهل سنت در انتخابات اضافه كرد: اینگونه شایعات و جوسازی های دشمنان نه تنها باعث كمرنگ شدن حضور مردم ما در صحنه نمی شود بلكه ملت ایران به ویژه اقوام بلوچ و جامعه اهل سنت را به شركت گسترده در انتخابات مصمم تر و محكم تر می كند.
امام جمعه اهل سنت چابهار بیان كرد: دشمن خود را دایه دلسوزتر از مادر معرفی و از طرف قوم وفادار بلوچ و اهل سنت صحبت می كند در حالی كه قوم بلوچ و جامعه بزرگ اهل سنت بی توجه به این حركات، در انجام تكلیف دینی و شرعی و ملی به ویژه حضور در صحنه انتخابات حساس تر و قاطع تر از پیش هستند.
وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان به ویژه اقوام و طوایف بلوچ و اهل سنت همواره وفاداری خود را به نظام اسلامی ثابت كرده اند و دفاع از میهن و نظام را وظیفه و تكلیف خود می دانند و تاكنون در مقابل تمام دسیسه های دشمنان ایستادگی كرده اند و این بار نیز با شركت گسترده و پرشور در انتخابات دشمنان را مایوس خواهند كرد.
مولوی ملازهی با بیان اینكه شركت در انتخابات از لحاظ ملی و بین المللی اهمیت فراوانی برای ایران اسلامی دارد، گفت: شركت گسترده مردم در انتخابات در صحنه های بین المللی توطئه وتهدید دشمنان را خنثی می كند و در صحنه ملی سبب شادمانی رهبر معظم انقلاب می شود.
وی بیان كرد: وجود مشكلات هیچ تاثیری برای حضور مردم در انتخابات نخواهد داشت زیرا مردم ایران با آگاهی و شعور بالای سیاسی وظیفه ملی و دینی خود را به خوبی تشخیص می دهند و هیچ مساله و مشكلی باعث سست شدن اراده آنان برای انجام این وظیفه نخواهد شد.
مدیر حوزه علمیه الحرمین الشریفین شهرستان چابهار با بیان اینكه مردم بلوچ به ایرانی بودن خود همچون مسلمان بودن افتخار می كنند، اضافه كرد: تاریخ شاهد و گواه رشادت های مردم بلوچ است كه هیچگاه اجازه ندادند یك وجب از خاك كشور به تصرف دشمن در آید و هر تجاوزی به خاك میهن را قاطعانه پاسخ داده اند.
مولوی ملازهی افزود: رای هر فرد ایرانی در انتخابات یك امانت بزرگ است و عموم مردم ایران باید بدور از تعصب و نگاه قومی و هرگونه مسائل دیگر فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب كنند.
وی گفت: مردم نباید به تبلیغات وحرف های بی پشتوانه اجرایی برخی نامزدهای ریاست جمهوری و شوراها توجه كنند و باید با دید وسیع و شناخت كافی به افراد اصلح، متدین، كاردان و كاربلد رای دهند تا مشكلات كشور و منطقه را پیگیری و رفع كنند.
مولوی ملازهی با تقدیر از عملكرد چهار ساله دولت یازدهم در زمینه توسعه و پیشرفت چابهار اظهار داشت: دولت برای زیرساخت های چابهار تلاش و اعتبارات زیادی را هزینه كرده است.

***اهل سنت شركت در انتخابات را یك تكلیف شرعی و ملی می دانند
مولوی عبدالغنی دهانی سورانی از روحانیون برجسته اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: اهل سنت ایران اسلامی پیرو ولایت فقیه، رهبری و تابع نظام و قانون هستند و شركت در انتخابات را یك تكلیف شرعی و ملی برای خود می دانند.
مدیر دبیرخانه ائمه جمعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان افزود: اهل سنت وابسته به هیچ گروه و جناحی نیستند كه متكی به تصمیم آنها برای شركت در انتخابات باشند.
وی تاكید كرد: بر اساس فتوای علمای اهل سنت شركت در انتخابات مانند نماز، واجب است و همه افرادی كه مردم را دعوت به شركت نكردن در انتخابات می كنند از نظر ما محكوم هستند.
وی افزود: مردم اهل سنت و اقوام بلوچ به عنوان شهروند ایرانی حتما در انتخابات 29 اردیبهشت به عنوان یك مساله سرنوشت ساز برای كشور به صورت گسترده شركت می كنند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان 29 اردیبهشت ماه در سراسر كشور برگزار می شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهك، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیكشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، كنارك و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان كشور محسوب می شود كه با كشور افغانستان و پاكستان هم مرز است.
7316** 6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** تنظیم: حیدر سرایانی** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
۰ نفر