۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۰۹
کد خبر: 82532183
T T
۰ نفر
جمیله علم الهدی: اولین بار غرب میان زنان و مردان دیوار كشید/حق برابری جنسیتی برای زنان، پرداخت نفقه به آنان است

همدان-ایرنا- «جمیله علم الهدی» همسر حجت الاسلام والمسلمین «سیدابراهیم رییسی» نامزد انتخابات ریاست جمهوری، دیوار كشی میان زن و مرد و تفكیك جنسیتی را محصول تمدن غرب دانست و تاكید كرد: حق برابری جنسیتی برای زنان به معنای آن است كه حق نفقه آنها را پرداخت كنیم.

به گزارش ایرنا، علم الهدی كه در یك همایش انتخاباتی به نفع رییسی در شهر همدان با عنوان «همایش بانوان انقلابی» سخن می گفت، افزود: امروز در موقعیت تاریخی شگفت آوری هستیم و زنان فرهیخته و آگاه ایران باید در این موقعیت حساس، نقش سازنده خود را ایفا كنند.
این استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران با اشاره به اظهارات دكتر حسن روحانی كه از برخی رقبای اصولگرایش در انتخابات ریاست جمهوری به دلیل داشتن اندیشه «دیواركشی میان زنان و مردان در پیاده روی خیابانها» به شدت انتقاد كرده است، اظهارداشت: اگر شما دقت كنید، خواهید فهمید چه كسانی بطور حقیقی میان زنان و مردان دیوار كشیده اند؟!
وی افزود: این دیواركشی حاصل تمدن غربی است چون این غربیها بودند كه به دلیل به میان آوردن مفهوم جنسیت، موضوع دیوار كشی را هم آوردند در حالی كه ما در اسلام و قرآن، مفهوم «جنسیت« را نداریم بلكه در آن مفهوم «زوجیت« عنوان شده است.
جمیله علم الهدی با تاكید بر اینكه «در قرآن اصل بر زوجیت و تكامل است و نه بر جنسیت»، خاطرنشان كرد: دیوار را كسانی كشیدند كه دو جنس زن و مرد را مقابل هم قرار دادند. آنها نیاز به نیروی كار ارزان داشتند، گفتند خانمها نیز كارگر شوند.
وی افزود: تفكیك جنسیتی حاصل تمدن غربی است كه زن را در مقابل مرد و خانواده خود نشان می دهد و در تمام این تفكیك ها الگوی زنانه از بین رفته و زنان همانند مردان عمل می كنند.
علم الهدی، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را صحنه تقابل میان دو جریان فكری بر سر حقوق و مسائل زنان دانست و بر همین اساس، شركت در آن را یك وظیفه ملی و همگانی ارزیابی كرد.
وی گفت: یك تفكر در كشور همان جریان كهنه غرب را ادامه می دهد، از كاركردن زن دفاع می كند و به جای آنكه شرایط ازدواج عاقلانه را فراهم سازد، از استقلال زنان، حق آزادی آنان و برابری جنسیتی حمایت می كند.
همسر رییسی افزود: این در حالی است كه حق برابری جنسیتی برای زنان یعنی اینكه نفقه آنان را پرداخت كنیم چون این حقی است كه خداوند به زنان داده است.
وی با بیان اینكه در دین مبین اسلام ، نفقه زن بر عهده پدر و همسر او است، خاطرنشان كرد: در زمان نبود این شخص، نفقه بر عهده حاكم شرع است كه این مهم باید در قانون مدنی جمهوری اسلامی هم گنجانده شود.
جمیله علم الهدی گفت: دین مبین اسلام هیچگاه نخواسته است شان و منزلت زنان پایین بیاید به گونه ای كه آنها ناچار شوند برای امرار معاش، دستفروشی كنند و یا عفت و حیا را كنار بگذارند.
وی تصریح كرد: اكنون در یك پیچ تاریخی قرار گرفته ایم چون تمدن جدید در حوزه خانواده و اخلاق به بن بست رسیده و در این زمان، اسلام هراسی، ایران هراسی و خانواده هراسی در غرب نیز وجود دارد .
همسر سیدابراهیم رییسی خاطرنشان كرد: با چنین نگاهی، در دولت كار و كرامت به جایگاه زنان توجه ویژه ای خواهد شد.
رییسی،«دولت كار و كرامت» را به عنوان شعار خود در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری برگزیده است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
7523/1042خبرنگار: مرضیه بختیاری:انتشار دهنده:فاطمه نوری جهانگرد
۰ نفر