۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۰۶
کد خبر: 82524044
T T
۰ نفر
72 درصد كاربران اینترنت در كشور زیر 29 سال هستند

زنجان - ایرنا - رئیس مركز آموزش سواد فضای مجازی گفت: بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 72 درصد كاربران اینترنت در كشور زیر 29 سال قرار دارند و بررسی ها نشان می دهد، آسیب ها بیشتر از فرصت ها در این بخش است.

روح الله مومن نسب روز چهارشنبه در حاشیه اولین همایش علمی- تخصصی مجازی سپاه استان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس این آمار، 19میلیون و 800 هزار نفر از كاربران اینترنت زیر 18 سال هستند كه به این موضوع باید توجه كرد.
وی اظهار كرد: ضعف در قانگذاری موجب استفاد نادرست از اینترنت و فضای مجازی و بروز آسیب ها شده است به طوریكه قانون خاصی برای كودكان در این بخش وجود ندارد.
مومن نسب افزود: این در حالی است كه در كشورهای دیگر قانون مدون و مشخصی در خصوص استفاده كودكان از تلفن های همراه و نحوه ورود به فضای مجازی وجود دارد و این موضوع در كشورمان با خلاء مواجه است.
رئیس مركز آموزش سواد فضای مجازی گفت: متاسفانه خانواده ها در ارتباط با نحوه استفاده از شبكه های مجازی و حتی تلفن همراه آموزش لازم را فرا نگرفته اند و در برخی مواقع اطلاعات كودكان در این خصوص از والدین به مراتب بیشتر است.
وی با بیان اینكه مسئولان كشور باید نسبت به موضوع فضای مجازی اطلاعات و آگاهی های لازم را داشته باشند، گفت:
فراهم شدن ساخت و زیرساختهای فضای مجازی برای كشور مهم است.
مومن نسب افزود: مركز فضای مجازی نیز جایگاه خود را آنگونه كه باید و شاید پیدا نكرده است و از سوی دیگر هر كسی نرم افزار رایانه ای داخلی دارد، برای اخذ مجوز باید موانع متعددی را طی كند، درحالی كه در موارد خارجی این چنین نیست.
رئیس مركز آموزش سواد فضای مجازی گفت: آگاه سازی خانواه ها و نحوه استفاده اعضای خانواده به ویژه كنترل كودكان در استفاده از فضای اینترنت و فضای مجازی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و به آن بها داده شود.

*** 68 درصد جرائم ثبت شده مربوط به تلگرام است
مومن نسب ادامه داد: بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی نیروی انتظامی 68 درصد جرائم كشور مرتبط با تلگرام و 20 درصد دیگر مربوط به اینستاگرام بوده كه حتی رقم بیش از موارد یاد شده است.
وی ابراز كرد: جرائمی در این حوزه وجود دارد كه بنا به دلایلی ثبت نمی شود و در این میان آگاهی و اطلاع رسانی كافی می تواند جرایم را به میزان قابل توجهی كاهش دهد.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
۰ نفر