۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۰۲
کد خبر: 82524031
T T
۰ نفر
كانون پرورش فكري شبكه عرضه كتاب و محصولات فرهنگي ايجاد مي‌كند

تهران - ايرنا - معاون توسعه و مديريت منابع كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان گفت: كانون به دنبال ايجاد يك شبكه سراسري براي توزيع محصولات فرهنگي‌ و هنري به ويژه كتاب است.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگي ايرنا از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل كانون پرورش فكري، فريدون واحدي در گردهمايي مشترك مديران كل ستادي و استاني و نمايندگان عرضه محصولات فرهنگي كانون اظهار كرد: نظام فرهنگي كشور مي‌تواند با محوريت كانون اين شبكه را راه‌اندازي كند چرا كه به عنوان يك دستگاه فرهنگي معتقديم بايد در اين زمينه پيش قدم باشيم.
وي با بيان اينكه نمي توان بدون ايجاد شبكه توزيع به توسعه توليد پرداخت و ايجاد اين شبكه براي نظام فرهنگي جمهوري اسلامي و كانون يك سند افتخار است، افزود: اگرچه كانون داراي مجموعه‌اي از فروشگاه‌هاي عرضه محصولات فرهنگي است اما هنوز به يك شبكه منسجم و سراسري در حوزه عرضه اين محصولات نرسيديم.
معاون توسعه و مديريت منابع كانون پرورش فكري يادآورشد: در شرايط ركود و تنگناهاي اقتصادي نخستين كالايي كه به صورت عمده از سبد اقتصادي خانوار حذف مي‌شود، محصولات فرهنگي و كتاب است و بايد اذعان كنيم در زمينه دسترسي جامعه بويژه كودكان و نوجوانان به محصولات فرهنگي و كتاب با مشكل روبرو هستيم و به تبع آن ميزان مطالعه كتاب و مصرف محصولات فرهنگي نيز بسيار كم است.
واحدي از اهالي فرهنگ و مديران و معلمان مدارس خواست كودكان و نوجوانان را به بازديد از نمايشگاه‌هاي كتاب تشويق كنند و گفت: اطلاع‌رساني ناكافي مشكل ديگري در مسير عرضه‌ كتاب و ديگر محصولات فرهنگي است.
وي ادامه داد: لازم است رسانه‌ها بويژه صدا و سيما در كنار تبليغ كالاهاي تجاري و موسسه ‌هاي آموزشي، به معرفي و تبليغ كتاب و محصولات فرهنگي؛ با نگاهي فرهنگي و نه اقتصادي صرف توجه كنند بويژه كه در اين بخش به دليل سودآوري اندك، چندان مورد توجه سرمايه‌گذاران قرار نمي‌گيرد.
معاون توسعه و مديريت منابع كانون با يادآوري اين نكته كه دولت در حوزه‌هاي تجاري و صنعت و كشاورزي از توليدكنندگان حمايت مي‌كند، خاطرنشان كرد: در اين بخش‌ها به بنگاه‌هاي زود بازده وام‌هاي كم‌بهره اعطا مي‌شود اما در حوزه كالاهاي فرهنگي و كتاب كم كاري شده است.
وي پيشنهاد كرد: در حوزه كالاهاي فرهنگي اگر ماليات دريافت نشود يا با حمايت مجلس و دولت، اين كالاها از ماليات ارزش افزوده معاف شوند، زيرا سرمايه‌گذاران انگيزه بيشتري پيدا مي‌كنند.
فراهنگ**1883**1027**دريافت كننده: مريم جلوداران**انتشار: جواد دهقاني
۰ نفر