۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۵۹
کد خبر: 82524026
T T
۰ نفر
در نشست ستاد هنرمندان دكتر حسن روحانی عنوان شد؛ تاكید هنرمندان بر حضور مردم در انتخابات

تهران - ایرنا - نشست هم اندیشی فعالان و دست اندركاران سینما و تئاتر با ستاد هنرمندان دكتر حسن روحانی با تاكید هنرمندان بر حضور مردم در انتخابات برگزار شد.

به گزارش ایرنا، رییس ستاد هنرمندان دكتر حسن روحانی در این نشست كه روز گذشته(سه شنبه) در محل این ستاد برگزار شد، گفت: هنرمندان و چهره های شاخص سینما، تئاتر و موسیقی در همه انتخابات ها از جمله انتخابات پیش رو، پیشتاز بوده و هستند. همیشه به دوستانم گفته ام كه اگر 12 سال پیش یعنی سال 84 همه آمده بودند و آمده بودیم و آن اتفاق نمی افتاد، امروز ایران چهره خیلی متفاوتی داشت. اگر امروز هم نیایید و نیاییم، چهار یا 5 سال بعد دوباره باید حسرت بخوریم.
حجت الله ایوبی ادامه داد: سایر كشورهای دنیا احزاب دارند و كارشان آسان تر است زیرا مردم می دانند دعوا سر چیست و احزاب برای مردم، دیدگاه ها را بیان می كنند؛ به عبارتی مردم می دانند كه اگر فلان حزب بیاید چه اتفاقی برای شان می افتد.
وی افزود: خیلی از نامزدهایی كه در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو وارد صحنه شدند، آدم های خوبی هستند اما چون در كشور احزاب قوی نداریم و دیدگاه ها مشخص نیست، گاهی جنگ زرگری پیروز می شود و امروز می بینیم كه شعارهایی مانند پرداخت كارانه می دهند.
به گزارش ستاد هنرمندان دكتر حسن روحانی، ایوبی ادامه داد: امروز ما دو راه پیش رو داریم كه یك راه، راهی است كه نماد آن آقای ظریف و برخورد منطقی با دنیا و نترسیدن و خودباوری است. باورم این است كه امروز جهان غرب شدیداً نیاز به فرهنگ ما دارد و عطش مولانا، حافظ و سعدی ما را دارند. می گفتند ما توان مذاكره با آنها را نداریم اما خیلی خوب دیدیم كه توان مذاكره داریم.
رئیس ستاد هنرمندان دكتر روحانی گفت: برخی فكر می كنند هنر سینما، تئاتر و موسیقی با ارزش های نظام و كشور مخالف است اما معتقدیم كه باورهای دینی و انسانی و ایرانی هنرمندان ما بسیار بالاست. كسانی كه با سوء ظن به هنرمندان نگاه می كنند هر چقدر هم تلاش كنند، نتیجه عكس می گیرند و همواره باید كنترل و ممیزی كنند.
ایوبی تصریح كرد: متاسفانه امروز برخی برای اینكه رای بیاورند تمام نظام جمهوری اسلامی را زیر سئوال می برند. به عنوان مدیر فرهنگی در این جلسه كسانی را می بینم كه نتوانستیم مطالبات شان را برآورده كنیم و حتی فیلم شان نمایش داده نشد اما مسائل شخصی را كنار گذاشتند تا عقلانیت ادامه یابد و بین منافع شخصی و منافع ملی، تفكیك قایل شدند.
وی خاطرنشان كرد: از شما تقاصا دارم در كشوری كه احزاب سیاسی وجود ندارد، برای مردم منافع شان را توضیح دهیم و مردم را از لحاظ تاریخی بیدار كنیم. روزگاری رئیس جمهور تركمنستان برای بدرقه استاندار ما تا لب مرز می آمد اما دیدیم كه وقتی رئیس جمهور ما در مجامع بین المللی حرف می زد سالن خالی می شد و افتخار هم می كردند كه وقتی حرف می زنند سالن خالی می شود.
ایوبی افزود: گاهی بین خودمان گله می كردیم كه چرا دكتر روحانی وقت نمی گذارد و گاهی حتی خودم هم گله می كردم ولی واقعا وقتی خودمان را جای ایشان می گذاریم می بینیم كه ایشان دنبال نجات ایران بودند و دنبال جذب محبوبیت نبود. دكتر روحانی در این دوره یك پرونده بزرگ مملكت را حل كرد و مطمئنم كه بعد از حل این مشكل بزرگ، دوره دوم ان شاء الله دوره فرهنگ و هنر و توسعه آن خواهد بود زیر خود آقای روحانی هم علاقه زیادی به فرهنگ و هنر دارند.

** انتخاب دكتر روحانی انتخاب بین راه و بیراه است
فرهاد توحیدی نویسنده سینما نیز در این نشست اظهار داشت: هیچ ایرانی با وجدانی دوست ندارد شرایط سال 88 را یكبار دیگر تجربه كند. «ما به عقب بر نمی گردیم» به عنوان شعار دكتر روحانی كاملا درست است. آوار سنگینی كه در نتیجه دولت عدالت ورزی بر سر كشور فروریخت، توسط كابینه دكتر روحانی برداشته شد.
وی ادامه داد: علیرغم اینكه یك ماه پیش از شروع رقابت های انتخاباتی پیش بینی می شد كه آقای روحانی به راحتی انتخابات را پیروز می شوند، امروز آنچه آقای روحانی را تهدید می كند، رقبای او نیستند، بلكه آرای خاكستری هستند.
این نویسنده سینما افزود: پشت كردن به صندوق های رای رقیب را پیروز می كند. متاسفانه ریشه این تفكر هنوز باقی است كه عده ای تصور می كنند باید به بدترین گزینه رای بدهند تا از آنچه دوست ندارند، رها شوند.
دبیر جشنواره بین المللی فیلم سبز با بیان اینكه وضعیت كنونی مان را ارزان به دست نیاورده ایم كه ارزان از دست بدهیم، عنوان كرد: یادم است تنها سه ماه از تصدی دولت یازدهم گذشته بود كه به لطف آن خانه سینما را بازگشایی كرده و دنبال راه های برون رفت از بحران ها بودیم. همان زمان ملاقاتی با دكتر ربیعی وزیر كار تعاون و رفاه اجتماعی داشتیم.
وی با بیان اینكه در دولت یازدهم بر شكل گیری دولت چابك تاكید شد، عنوان كرد: دولت چابك باید خصوصی سازی كند. خصوصی سازی هم پیش نیازهایی می طلبد كه در این دولت تا حد زیادی محقق شد. دكتر ربیعی در گزارشی آمایشی از نظرسنجی درباره گروه های مرجع خبر دادند كه هنرمندان با فاصله ای جدی از دیگر قشره،ا در صدر آن قرار دارند. در حالی كه روحانیت در این فهرست در رتبه سیزدهم قرار دارد. بنابراین اگر هنرمندان حركت كنند، مردم را نیز به حركت تشویق خواهند كرد.
وی با اشاره به ضرورت جذب آرای خاكستری گفت: در نهایت آنچه ما را به یكدیگر وصل می كند، سرنوشت ایران است.

** انقلاب كردیم تا سیاست را دینی كنیم نه دین را سیاسی
در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تبریك اعیاد شعبانیه گفت: امام زمان (عج) كه در آستانه ولادتشان هستیم، برای همه پیام انتظار برای برابری و برادری، حق طلبی و اصلاح را داشته و دارند. ما منتظران یك مصلح هستیم. اساسا منتظر امام زمان (عج) نمی تواند مصلح نباشد.
وی افزود: در مجلس شورای اسلامی و بیرون از این فضا، با افراد تاثیرگذار و چهره های شناخته شده در حوزه فرهنگ و هنر بارها گفت و گو كردم. همچنین به كنسرت شهرام ناظری رفتیم. ایشان گفتند هنر موسیقی را گروهی از مدیران و مسئولان كشور دوست دارند؛ اما برای آن كه میزشان را از دست ندهند، به كنسرت نمی آیند. من هم به شوخی به آقای ناظری گفتم همین كه من به كنسرت آمدم، دامن تر كردم نه لب. یكبار هم در حمایت از موسیقی گفتم مردم هم روضه می خواهند، هم كنسرت.
مازنی با تاكید بر اینكه افراد جامعه از قشرهای مختلف باید با هم مدارا كنند، بیان كرد: ما دو قطب برای ایران تعریف نكرده ایم كه جنگ احزاب راه بیاندازیم و تبدیل به سوریه و لبنان شویم. بلكه همه ایرانیان می توانند در چارچوب عهد ملی با یكدیگر تفاهم كنند. اساسا گفت و گو یعنی جریان مخالف را به رسمیت بشناسیم. شرط اول گفت و گو اما پذیرش واقعیت اختلافی است. در این صورت است گفت و گو اختلاف نظرها و اشتراك نظرها را آشكار می كند.
عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطر نشان كرد: امروز در حوزه هنر، یك نگاه اسم بردن از استاد محمدرضا شجریان را فتنه گری می خواند؛ دیگری آن را ارزشمند می داند. یگ نگاه توجه به مقدسات را ابزاری می داند و دیگری آن را سرمایه محور. اما من معتقدم اگر به مردم بگوییم هنرمندان در ستاد آقای روحانی حضور دارند، بر نقش تاثیرگذارشان تاكید كرده ایم. چراكه معتقدم جناح دكتر روحانی از نظر روش، نقطه نظر و ... به هنرمندان نزدیك تر است.
مازنی با اشاره به ضرورت پرهیز از نگاه صفر و صدی گفت: در عرصه انتخابات نباید نگاه صفر و صدی داشته باشیم. خود من برای قدرشناسی از آقای اصغر فرهادی بعد از كسب اسكار، 100 امضا در مجلس شورای اسلامی جمع كردم. عده ای نقد می كردند كه چرا خودت را خرج این مسائل می كنی؟! اما من گفتم همین كه پرچم ایران توسط یك هنرمند در جهان به احتزاز درآمده، افتخار است.
وی با انتقاد از عملكرد برخی نامزدها در مناظره های تلویزیونی توضیح داد: یكی از نامزدها به جای آن كه پاسخ به یك سوال فرهنگی بدهد، به عملكرد دختر یك وزیر اشاره می كند. اما باید از او پرسید دیدگاه او در حوزه آموزش و پرورش چیست؟! باید به او گفت مملكت قانون دارد. مسئول دارد. قوه قضائیه دارد. شما به سوالی كه پرسیده اند جواب دهید. این رویكرد در پاسخگویی در شان ما ایرانیانی كه 38 سال پیش انقلاب كردیم، نیست. ما قرار بود سیاست را دینی كنیم؛ نه دین را سیاسی. قرار بود ارزش ها را به دنیا صادر كنیم. اما چه شد؟!
عضو مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به تناقضی آشكار در تبلیغات انتخاباتی بعضی از نامزدها عنوان كرد: اگر جای آقای دكتر روحانی در مناظرات بودم، از آقایان رییسی و قالیباف می پرسیدم، اگر بنا به گفته حجت الاسلام و المسلمین مصباح یزدی رای مردم زینتی است، قبول دارند یا نه، در حالیكه امام خمینی(ره) خود فرموده اند میزان رای ملت است. حال اگر این اصل را قبول دارند چطور رویشان می شود انتخابات برگزار و نامزد معرفی كنند؟!
وی ادامه داد: سال ها دم از علوم انسانی و اسلامی زدیم اما چیزی از علوم انسانی و اسلامی ارائه نكردیم و به جامعه شناس ها بی احترامی كردیم؛ وقتی آسیب های اجتماعی كل كشور را گرفت، نگران شدیم. آن موقع كه هشدار می دادند باید نگران می شدیم.
مازنی با بیان اینكه معتقدم ما بر اساس علوم حركت می كنیم و خود را كشف می كنیم، افزود: در واقع ما مردم را از دانش بشری محروم می كنیم و از طرف دیگر چیزی برای ارائه نداریم.
این عضور مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش كه اگر كسی بپرسد كه رای ما تاثیر گذار هست یا نه، گفت: برای پاسخ به این سوال به صحبت های آقای كیانیان اشاره می كنم كه می گویند در كمیسیون فرهنگی دولت قبل، وقتی وارد كمیسیون می شدیم توضیح می دادیم كه سینما فحشا نیست و سپس وارد بحث می شدیم اما الان كسانی در كمیسیون هستند كه تفاوت زیادی با ما ندارند و این تاثیرگذاری رای شماست.
وی با بیان اینكه روحانی نماد جریان احترام به هنر و دانش و فرهنگ است. كشور در چهار سال گذشته آوار برداری شده است، ادامه داد: سرزمین ایران پس از برجام آماده كاشت و داشت و برداشت است و نیاز به مدیریت عقلانی دارد والا مانند هشت سال گذشته به عقب می رویم آن هم نه هشت سال بلكه هشتاد سال.

** تبلیغات طوری پیش می‌رود كه نگار دارند رای می‌خرند
در ادامه این نشست مهدی فخیم زاده گفت: وعده های نامزدها برای این كه آنقدر پول می دهیم و آنقدر امكانات به مردم، یك جور رای خریدن است.
وی ادامه داد: یكی از معضلات سینما در دولت های قبل این بود كه مدت ها طول می كشید یك مدیر بعد از آمدن بر سر كار بداند اساسا سینما چیست؟! در حالیكه مدیریت سینما هم مدیریت بسیار سختی است.
این بازیگر و كارگردان سینما خاطرنشان كرد: بعد از جابه جایی حجت الله ایوبی با حیدریان به نوعی مدیر خوبی رفت و مدیر خوب دیگری جایگزین او شد.

** به موفقیت دكتر روحانی امیدوارم
پانته آ بهرام نیز در این نشست گفت: آنقدر به رای آوردن دكتر روحانی و رای دادن مردم به ایشان، امیدوارم كه هیچ وقت به گزینه دیگری فكر نكرده ام. این را از رفتار و نظرات اطرافیانم طی این چند وقت فهمیده ام.
وی افزود: اما انگار تعداد افرادی كه رای نمی دهند، دائما دارد بیشتر می شود. من به سهم خودم در صفحه اینستاگرامم روزهای قبل از انتخابات حرف هایم را صریح خواهم زد و آنهایی را كه حرفم بر آنها تاثیرگذار است، خطاب قرار خواهم داد.

** به روحانی رای می دهم چون سرنوشت سیاسی كشورم برایم مهم است
نگار اسكندرفر نیز در این نشست با بیان اینكه سرنوشت سیاسی كشورم برایم مهم است، گفت: سرنوشت كشورم تاثیر مستقیم بر زندگی ام می گذارد. بهتر است ما به آقای روحانی رای بدهیم؛ زیرا دست كم در چهار سال گذشته نسبت به مقطعی كه امور را به دست گرفتند، تغییرات مثبتی را شاهد بوده ایم.
وی همچنین تاكید كرد: باید به راهكارهایی اجرایی برای تشویق مردم به رای دادن بیاندیشیم.

** چهار سال نتوانستم فیلمم را بسازم اما به دكتر روحانی رای می دهم
دیگر هنرمند كه در این نشست به ایراد سخن پرداخت پرند زاهدی بود كه در سخنان كوتاهی گفت: چهار سال است موفق نشده ام فیلم بسازم و آقای ایوبی سال هاست به من پروانه ساخت نداده اند. اما با این شرایط آمده ام به این جلسه و می خواهم به دكتر حسن روحانی رای بدهم.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، اسحاق جهانگیری، سید مصطفی هاشمی طبا، سید ابراهیم رئیسی، سید مصطفی میرسلیم و محمدباقر قالیباف نامزدهای انتخابات این دوره ریاست جمهوری هستند.
فراهنگ ** 9246 ** 1071
۰ نفر