۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۸:۱۷
کد خبر: 82523601
T T
۰ نفر
مسعود جعفری جوزانی: دولت یازدهم شعار نداد/كشور نباید به عقب بازگردد

تهران - ایرنا - كارگردان مجموعه تلویزیونی «در چشم باد» با بیان اینكه دولت یازدهم شعار نداد و عمل كرد، افزود: مسیر چهار سال گذشته رو به نوآوری بود و باید ادامه یابد و نباید اجازه دهیم كشور به عقب بازگردد.

مسعود جعفری ‌جوزانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا، درباره ضرورت شركت آحاد مردم در انتخابات اظهار كرد: در شرایط كنونی ایران، بیش از اینكه فكر كنیم چه مشكلاتی وجود دارد باید به این موضوع توجه داشته باشیم كه ماشین كشور چطور می تواند به حركت خود ادامه دهد. عظمت ایران اگر از حركت باز بماند همه چیز متوقف شده و امید زمانی معنی دارد كه این ماشین حركت داشته باشد.

** تغییر سیاست های چهار سال اخیر اشتباه بزرگی است
وی ادامه داد: در حال حاضر در گذر بزرگ تاریخی قرار گرفته ایم كه اگر توقف كنیم، ایستگاه به ایستگاه از جهان عقب خواهیم افتاد؛ زیرا دنیا در شرایط كنونی به واسطه تكنولوژی با سرعت غیرقابل تصوری پیش می رود به همین دلیل اگر سیاست‌های موجود كشور در چهار سال گذشته تغییر كند اشتباه بزرگی مرتكب شده‌ایم.
جعفری جوزانی افزود: در چهار سال گذشته اتفاقات خوبی افتاده است، كشور ایران اعتبار جهانی كسب كرده و در سیاست خارجی به شدت موفق بوده ایم. ایران توانسته است در مقابل 6 كشور قدرت جهان به یك نتیجه مطلوب برسد و آدم هایی مثل دكتر ظریف توانسته اند این اتفاق بزرگ را رقم بزنند.

** آدم های مانند دكتر ظریف در تاریخ یك اتفاق هستند
كارگردان فیلم سینمایی «شیر سنگی» گفت: این همان بزنگاه های تاریخی است كه باید به آن توجه داشته باشیم. باید بدانیم آدم هایی شبیه دكتر محمدجواد ظریف در تاریخ یك اتفاق هستند و قرار نیست هر روز افرادی مثل او به وجود آید.
وی ادامه داد: دكتر ظریف سیاستمداری است كه توانست ما را سرفراز از گفت وگوی برجام بیرون آورد و امروز، 6 كشوری كه با ایران در مذاكرات حضور داشتند به این نتیجه رسیده اند كه دیپلماسی ایران به زیان آنها تمام شده و به سود كشور ایران بوده است.

** دوران هیجانی گرایی به سر آمده است
كارگردان فیلم سینمایی «ایران برگر» درباره ضرورت ادامه سیاست‌های دولت یازدهم در چهار سال آینده گفت: قطع سیاست های دولت یازدهم می تواند لطمه بزرگی به كشور بزند زیرا این چرخه تازه حركت كرده، اكنون چهره جدیدی در جامعه جهانی از ایران ایجاد شده و دیپلماسی جدیدی را هم از ایران به جهان نشان داده ایم كه در واقع نشان دهنده این موضوع است كه دوران هیجان گرایی و احساس گرایی به سر آمده و زمان خردگرایی آغاز شده و به هیچوجه نباید بگذاریم سر راه این خردگرایی سدی ایجاد شود.
جعفری جوزانی افزود: راهی كه رفته ایم را باید ادامه دهیم زیرا چهار سال زمان كمی است برای دولتی كه نوآوری های زیادی داشته است. سیاست هایی كه دكتر روحانی در پیش گرفته و ماشین عظیم ایران را به حركت درآورده، موجب تولید كار می شود، این آغاز یك راه است و ما باید آن را ادامه دهیم.

** چهار سال پیش رو زمان برداشت است
كارگردان فیلم سینمایی «در مسیر تند باد» با بیان اینكه چهار سال پیش رو، دوران برداشت آن چیزهایی است كه در چهار سال گذشته كاشته شده، اظهار داشت: اینكه صرفا به كسی كه گرسنه است تكه نانی دهیم دردی را دوا نمی كند. این نوع حركت ها اشتباه است و مهم آن است كه در كشور تولید كار داشته باشیم.
جعفری جوزانی تاكید كرد: مردم نباید بواسطه یك سری آمار تكراری كه هر روز منتشر می شود امید خود را از دست بدهند. اگر بخواهند با توجه به این آمار خود را از شركت در انتخابات كنار بكشند نتیجه ای جز توقف چرخه مملكت نخواهد داشت زیرا یك مجموعه همراه با اتحاد ملی است كه می تواند كشور را به حركت درآورد.
وی با بیان برخی مشكلاتی در كشور مانند بیكاری افزود: برای اینكه این مشكلات رفع شود اتفاقا معتقدم كه نباید كشور دوباره به شرایط گذشته بازگردد و دچار توقف شود بلكه باید رای داد تا سیاست های اعمال شده در دولت یازدهم به ثمر بنشیند.
كارگردان فیلم «جاده های سرد» ادامه داد: در دوره ای زندگی می كردیم كه اگر نفت را می فرختیم نمی توانستیم پول آن را دریافت كنیم، شاید هنوز هم مشكلاتی در این زمینه وجود داشته باشد، اما اگر تحریم ها شكسته نشود، در زمینه ورود ارز به كشور با مشكل مواجه می شویم و در نتیجه با تحریم ها، كشاورزی هم مكانیزه نمی شود و مردم روز به روز خسته تر می شوند بنابراین با نشستن چیزی حل نمی شود.
وی گفت: با جوشش مردم است كه به هدف نزدیك تر می شویم و معتقدم كه با نشستن و قهر كردن مشكلات بیشتر خواهد شد.

** تلاش دولتمردان در 4 سال گذشته برای رفع تحریم ها ستودنی است
جعفری جوزانی افزود: در این چهار سال برای اینكه بتوانیم بخش بزرگی از تحریم ها را رفع كنیم تلاش سیاستمداران ستودنی بوده است به این فكر كنید كه با برداشته شدن بخش بیشتری از تحریم ها و تنها با مكانیزه كردن كشاورزی می توانیم افراد بیكار زیادی را مشغول به كار كنیم و در پی آن كارخانه ها به حركت درمی آیند.
جعفری جوزانی خاطرنشان كرد: اگر صنعت توریسم هم پویا شود و سر راه آن مزاحمت ایجاد نكنند همین مورد باعث می شود كه نیروی عظیمی به كار گرفته شود كه همه اینها بستگی به نرمال شدن شرایط و بهبود سیاست خارجی دارد.
كارگردان فیلم «پشت دیوار سكوت» گفت: دلیل اعتقادم به دولت، توانایی ها‌ست و اینكه دولت یازدهم شعار نمی دهد و بیش از آنكه شعار دهد عمل می كند و همه وجود خود را در راه باز كردن گره ها می گذارد، هر چند ممكن است در بسیاری از زمینه ها به تصویری كه از او در ذهن مردم به وجود آمده است لطمه وارد شود.

** دولت یازدهم نخواست با ایجاد جنجال محبوبیت كسب كند
جعفری جوزانی تاكید كرد: دولت یازدهم تلاش نكرد كه با شعار دادن و ایجاد جنجال محبوبیت كسب كند بلكه سعی كرد تا معضل اصلی را در كشور كه تحریم ها بود، حل كند و در واقع همین موضوع نشان دهنده این است كه ایران را دوست دارد.
كارگردان فیلم سینمایی «شیرسنگی» خاطرنشان كرد: كسی كه ایران و ملت ایران را دوست داشته باشد حتی به قیمت از دست دادن محبوبیتش برای رفع معضل اصلی قدم برمی دارد، این دولت در شرایطی تصمیم به یافتن راهی برای برداشتن تحریم ها گرفت كه عده ای مانع انجام كار او می شدند و نمی خواستند این اتفاق بیافتد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، اسحاق جهانگیری، سید مصطفی هاشمی طبا، سید ابراهیم رئیسی، سید مصطفی میرسلیم و محمدباقر قالیباف نامزدهای انتخابات این دوره ریاست جمهوری هستند.
فراهنگ ** 9246 ** 1027 ** خبرنگار: علیرضا مرادی * انتشار: امید غیاثوند
۰ نفر