۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۱۲
کد خبر: 82522199
T T
۰ نفر
خادم :دولت یازدهم نگاه امنیتی را از حوزه جوانان  برداشت

اصفهان-ایرنا- معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: دولت یازدهم نگاه امنیتی را از حوزه جوانان و سازمان های مردم نهاد برداشت و تبدیل به یك فرصت كرد.

به گزارش ایرنا امیر رضا خادم شامگاه دوشنبه در جشن روز جوان در محل ورزشگاه پیروزی اصفهان افزود: دولت تدبیر و امید با نگاهی مثبت به جوانان و نیازهای این قشر و ضرورت مشاركت جوانان، زمینه افزایش مشاركت اجتماعی آنان را افزایش داد.
وی بیان كرد: در گذشته با توجه به نگاه امنیتی كه در جامعه نسبت به تشكل های مردم نهاد وجود داشت، افزایش سازمان های مردم نهاد جوانان درنظر نبود و از اینكه جوانان با آتشی تند نسب به مسئولان انتقاد كنند و مشكل ساز شوند، ترسی در بین برخی از افراد وجود داشت كه مانع گسترش این سازمان ها می شد.
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر ورزش و جوانان تاكید كرد: هم اینك تعدادی افراد مخالف افزایش سازمان های مردم نهاد جوانان در كشور هستند كه باید در فضایی آرام با آن ها صحبت كرد و نظر آن ها را تغییر داد و به یك نظر مثبت تبدیل كرد.
وی اضافه كرد: دولت یازدهم برای رفع مشكلات و موانع پیش روی جوانان برنامه ریزی جدی داشته كه یكی از آن ها تبدیل نگاه امنیتی به حوزه جوانان به یك نگاه مثبت و ارزشمند بوده است.
خادم یادآوری كرد: دولت گسترش فضای مجازی وشبكه های اجتماعی را نیز از یك نگاه بسته به یك فرصت تبدیل كرد و امروز مردم دریافت اطلاعات و اطلاع رسانی را خود انجام می دهند و از این فرصت برای گسترش اطلاعات مفید استفاده می كنند.
وی تصریح كرد: در ابتدای دولت یازدهم 50 سازمان مردم نهاد در كشور تشكیل شده بود كه اكنون تعداد سمن های وزارت ورزش و جوانان به دو هزار عدد رسیده است.
وی خاطرنشان كرد:علاوه افزایش تعداد سازمان های مردم نهاد ،اعتبارات حمایتی از طرح های آن ها نیز هر ساله افزایش یافته كه مشاركت جوانان در عرصه های مختلف اجتماعی را در پی داشته است.
معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان همچنین بر حضور حداكثری در انتخابات 29 اردیبهشت ماه تاكید كرد وگفت: برای سربلندی كشور حركتی را آغاز كرده ایم كه از زیر صفر شروع شد و اكنون بهبود وضعیت نیازمند تداوم این برنامه هاست.
جشن روز جوانان به مناسبت روز و هفته ملی جوان به حضور گروهی از سازمان های مردم نهاد در اصفهان برگزار شد.
استان اصفهان دارای 78 سازمان مردم نهاد جوانان زیر نظر وزارت ورزش و جوانان است.
7131/ 6022 خبرنگار اكبر مهدی زاده - انتشار : عمادی
۰ نفر