۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۰۹
کد خبر: 82517044
T T
۰ نفر
برجام شرايط ورزشي ايران را دگرگون كرد

اردبيل - ايرنا- معاون فرهنگي وزارت ورزش و امور جوانان گفت: دولت تدبير و اميد با به نتيجه رساندن برجام تاثير مهمي درتوسعه ورزش بويژه در ديپلماسي ورزشي داشته و پس از اين اتفاق مهم شرايط ميزباني ايران براي مسابقات جهاني بسيار بهتر شده است.

به گزارش روز جمعه ايرنا، عبدالحميد احمدي در بازديد از روند برگزاري مسابقات اميدهاي آسيا در اردبيل افزود: فعالان حوزه ديپلماسي ورزشي تأثير برجام را به خوبي لمس مي كنند، اعضاي بين المللي ورزش ما كه در هيأت رئيسه كنفدراسيون ها و فدراسيون هاي جهاني و آسيايي حضور دارند يا در مجامع بين المللي نماينده ايران هستند بعد از برجام اين موضوع را با تمام وجود حس كردند كه شرايط متفاوت شده است.
وي بيان كرد: هم اكنون ما مي توانيم ميزباني مسابقات رسمي معتبر و بين المللي را اخد كنيم و اين اتفاقي است كه پس از برجام روي داده است، البته اينطور نيست كه ما هرگز ميزبان مسابقات بين المللي نبوده ايم اما ميزباني مسابقات رسمي بين المللي دشواري هاي خودش را دارد كه هم اكنون شرايط بهتر شده است و مطئن هستيم كه روند ميزباني ها از اين به بعد روانتر نيز خواهد شد.

** مناسب سازي فضاي ورزشگاه‌ها و استاديوم‌هاي ورزشي را براي حضور خانواده‌ها در دستور كار قرار مي گيرد
معاون فرهنگي ورزير ورزش و امور جوانان با اشاره به اشتياق خانواده ها براي حضور در ورزشگاهها گفت: بايد بتوانيم مناسب سازي فضاي ورزشگاه‌ها و استاديوم‌هاي ورزشي را براي حضور خانواده‌ها در دستور كار قرار دهيم.
به گزارش روز جمعه ايرنا از روابط عمومي فدراسيون واليبال، احمدي اظهار كرد: تلاش هاي خوبي در اين رابطه صورت گرفته و ما بايد بتوانيم مناسب سازي فضاهاي ورزشي و ورزشگاه ها را در دستور كار قرار دهيم و ميزباني شايسته اي داشته باشيم.
وي اضافه كرد: در واقع اين هم نيازمند كارهاي درون خانواده ورزش و حمايت‌هاي ساير نهادهاي ذيربط است تا به وضعيت مطلوب مناسب‌سازي نرسيم طبيعي است كه مشكلات وجود داشته باشد اما آينده را در اين باره روشن مي بينم.

** اردبيل ميزبان شايسته اي براي رقابت هاي واليبال اميدهاي آسيا بوده است
معاون وزير ورزش و امور جوانان همچنين در باره ميزباني اردبيل براي رقابت هاي واليبال اميد هاي آسيا گفت : اتفاق خيلي خوبي افتاد و شاهديم كه در خارج از تهران و يكي از شهرهاي خوب ايران مسابقات بين المللي و رسمي برگزار مي شود.
احمدي بيان كرد: استان اردبيل تلاش زيادي براي ميزباني اين مسابقات انجام داده و زير ساخت ها را ايجاد كرد كه اين اتفاق خوبي است، استانداردهايي كه براي برگزاري مسابقه رسمي زير نظر فدراسيون جهاني واليبال بايد رعايت شود استانداردهاي بالايي است و اينكه دوستان ما موفق شدند با يك كار شبانه روزي اين فضاي خوب را ايجاد كنند و ميزباني مسابقات شوند افتخار بسيار بزرگي است.
او از استقبال پرشور اردبيلي ها از اين رقابت ها تجليل كرد و افزود: واليبال رشته محبوبي در ورزش ايران شده است . درچند سال گذشته كه واليبال ما اوج گرفته و در سطح ليگ جهاني حضوري شايسته داشته٬ اين ورزش تبديل به رشته محبوب خانواده‌ها شده است. من ترديد ندارم اگر در هر استاني واليبال برگزار شود، مردم از آن استقبال مي‌كنند. مردم علاقه بسياري به اين ورزش دارند. هم اكنون مسابقات مهم واليبال از طريق رسانه و تلويزيون پوشش داده مي‌شود و مردم در شهرهاي مختلف به شدت پيگيري رويدادهاي آن هستند.
وي درباره احتمال ميزباني اردبيل از رقابت‌هاي انتخابي جهان نيز گفت: از نظر امكانات و زير ساخت ها به نظر مي رسد استان اردبيل مي تواند از آن مسابقات هم ميزباني شايسته اي كند اما براي اين دوره مسابقات بايد فدراسيون واليبال به جمع بندي برسد زيرا سطح برگزاري آن با سطح مسابقات فعلي احتمالا تفاوت هايي دارد.
وي اضافه كرد: تجربه اردبيل نشان داد كه فدراسيون واليبال بايد نگاهي به استان‌ها براي برگزاري رويدادهاي مختلف ورزشي داشته باشد چرا كه علاقه مندان زيادي در نقاط مختلف كشور براي ورزش وجود دارد و ما مي توانيم اين پيشنهاد را به همه استان ها بدهيم كه با ميزباني يك دوره مسابقات ورزشي زيرساخت‌هاي خود را به لحاظ كيفي افزايش دهند.
رقابت هاي واليبال زير 23 سال آسيا كه 11 تيم در آن شركت دارند از روز دوشنبه در اردبيل شروع شده و تا روز 19 ارديبهشت ادامه خواهد داشت.
2 تيم اول و دوم اين رقابت ها راهي مسابقات جهاني مصر خواهند شد.
خبرنگار: نعمت محسن زاده ** انتشار دهنده : سيفعلي موسي زاده
6016/6130