۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۵۲
کد خبر: 82513796
T T
۰ نفر

كولایی: برای تقویت عدالت جنسیتی به روحانی رأی می دهیم

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۵۲
کد خبر: 82513796
كولایی: برای تقویت عدالت جنسیتی به روحانی رأی می دهیم

تهران- ایرنا- نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: به حسن روحانی رأی می دهیم تا برای تقویت عدالت جنسیتی اقدام و تبعیض های جنسیتی بر طرف شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، الهه كولایی روز سه شنبه در همایش فرهنگیان و دانشگاهیان افزود: به روحانی رأی می دهیم تا از ظرفیت عظیم زنان در عرصه های عمومی كشور استفاده بهتری شود.
وی با تاكید بر توانمندی های بالای زنان دانش آموخته اظهار كرد: در دولت یازدهم گام های بلندی در استفاده از توانمندی های های زنان در مدیریت های كشور برداشته شده است بنابر این به روحانی رأی می دهیم تا از حضور زنان در مدیریت های عالی و میانی كشور استفاده شود.
این استاد دانشگاه افزود: به روحانی رأی می دهیم تا سهم زنان دانش آموخته در بازاركشور در نظر گرفته شود
كولایی گفت: ما به روحانی رای می دهیم تا كمبود غیبت حضور زنان در كابینه دولت برطرف شود و شاهد حضور زنان دانش آموخته در كابینه كشور باشیم .
وی اظهار كرد: به روحانی رای می دهیم تا دیگر مردان تنها برای مذاكره به كابینه دولت نروند و سهم شایسته ای به زنان در عرصه سیاست داده شود.
این استاد دانشگاه ادامه داد: به روحانی رای می دهیم تا سهم زنان در حوزه های اقتصادی و اجتماعی هرچه بیشتر تحقق یابد.
كولایی در ادامه با تاكید بر اینكه دولت یازدهم برای زنان گام های مهمی برداشته است، ‌گفت: مساله زنان یك مساله جهانی است و خاص كشور ایران نیست و در این راستا باید از ظرفیت انسانی زنان در رشد و توسعه كشور استفاده شود.
این نماینده سابق مجلس خاطرنشان كرد:در بسیاری از كشورهای دنیا زنان قربانیان برنامه توسعه هستند كه باید این نگاه جنسیتی برداشته شود.
كولایی گفت: در4 دوره گذشته كشور شاهد بودیم كه زنان همواره در پیروزی كشور و دفاع از آب وخاك و سازندگی و جبران خسارات وارده از جنگ تحمیلی و پس از آن در فرایند اصلاحات نقش مهمی ایفا كرده اند و همواره در تحولات كشور نقش آفرین بوده اند.
وی ابراز امیدواری كرد كه حضور زنان در مدیریت های میانی و عالی كشور شكل پیدا كند و آنان بتوانند از سرمایه گذاری هایی كه برای آنان در افزایش آگاهی شان در سطوح مختلف شده است، استفاده كنند.
كولایی گفت: امروز باید به مقوله زنان دانشگاهی و فرهیخته توجه داشته باشیم و زنان تحصیلكرده هرچه بیشتر دیده شوند؛ هر چند دولت یازدهم برای آموزش و نقش زنان جایگاهیی والا قائل شده است.
وی ادامه داد: حوزه سیاست در كشورمان همیشه مردانه بوده است اما شاهدیم كه كشورهای خاورمیانه در حال برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت زنان تحصیلكرده در عرصه سیاست هستند و این چیزی است كه هنوز ما به آن نرسیده ایم.
كولایی گفت: باید تلاش كنیم تا سهم مناسب برای زنان در برنامه های رشد و توسعه كشور بوجود آید و زنان از امكانات بوجود آمده استفاده كنند.
اجتمام** ٩١٣٦** 1336 خبرنگار: فرزانه جلالیان**انتشار: مهرنوش خانزائی
۰ نفر