۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۴۶
کد خبر: 82513550
T T
۰ نفر
عضو شورای مركزی حزب اتحاد ملت :
حاشیه نشینان به وعده های توخالی نه خواهند گفت

تهران - ایرنا- عضو شورای مركزی حزب اتحاد ملت ایران معتقد است: حاشیه نشینان شهرها هوشمند و آگاه هستند و با وجود مشكلاتی كه در تامین نیازهای اولیه خود دارند در سر بزنگاه به وعده های پوچ و توخالی «نه» خواهند گفت.

محمد كیانوش ‌راد روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مهم ترین پاشنه آشیل همه كاندیداها صداقت و روراستی با جامعه است. ساكنان این سرزمین سال هاست كه وعده های راست یا دروغ نامزدهای مختلف ریاست جمهوری را شنیده اند و اكنون دنبال صداقت و روراستی هستند.
وی ادامه داد، مردم به خوبی فرق میان وعده های دروغ و راست را تمیز می دهند و هر نامزدی كه صادقانه تر با مردم صحبت كند، جامعه نیز به او اعتماد خواهد كرد.
نماینده مردم اهواز در مجلس ششم تصریح كرد: همه نامزدها باید برنامه های خود را برای اجرای وعده هایشان به مردم ارائه دهند. آنها بایست اعلام كنند كه میزان درآمدهای كشور و هزینه ای كه می توان كرد، چقدر است؟ برخی كاندیداها نیز باید صریحا بگویند كه با چه پولی می خواهند بیكاری را ریشه كن و یارانه ها را چند برابر كنند؟
این فعال سیاسی ادامه داد: هر چند دادن وعده و وعیده های پولی و یارانه ای ممكن است در برخی از طبقات اجتماعی تاثیر بگذارد اما پادزهر آن، روشنگری هایی است كه باید با زبان ساده و روشن در مورد این شعارهای دروغ از سوی رسانه ها و قشر دانشجو و طبقه متوسط جامعه صورت گیرد.
وی خاطر نشان كرد: باید برای مردم تشریح شود كه اولا تا كنون هیچ یك از مشكلات كشور با وعده های غیركارشناسی حل نشده است چنانچه هیچ رییس جمهوری به اندازه دولت نهم و دهم شعار نداد و هیچ كس هم به اندازه او زیرساخت های اقتصادی ایران را نابود نكرد.
كیانوش راد اظهار داشت : ثانیا دولت روحانی همه سعی خود را در جهت افزایش حقوق كارمندان و كارگران و دستگیری از اقشار محروم جامعه كه زیر پوشش بهزیستی و كمیته امداد هستند، انجام داده است. بی تردید با گشایش های بیشتری كه در اقتصاد ایران پس از برجام در حال به وقوع پیوستن است در آینده ای نزدیك تاثیرات مثبت و ملموس خود را در كسب و كار و سفره مردم نشان خواهد داد.
وی گفت: مردم با مقایسه ای كوچك بین ثبات اقتصادی در دولت اصلاحات و اوضاع مشتنج دولت نهم و دهم به تفاوت بین عملكرد دولت اصلاحات و روحانی با دولت اصولگرای نهم و دهم پی می برند. برای این كار كافی است قیمت كالاهای اساسی را در تابستان 84 با تابستان 92 كه دولت تدبیر و امید بر راس قوه مجریه نشست مقایسه كنند.
این استاد دانشگاه تاكید كرد: همچنین مقایسه گرانی سرسام آور پس از توزیع یارانه ها نشان خواهد داد كه در صورت افزایش یارانه ها كه برخی قول آن را می دهند، آینده اقتصاد كشور چگونه خواهد شد. هر چند كه رییس مجلس به صراحت اعلام كرده است كه به دولت آینده اجازه افزایش مبلغ یارانه را نخواهد داد.
وی ادامه داد: انتخاب مجدد روحانی پیامدهای مثبت زیادی در داخل و خارج كشور خواهد داشت. چرا كه ثبات سیاسی و اقتصادی یكی از مولفه های اصلی توسعه در كشورهای رو به رشدی مانند ایران است. جامعه ما به ثبات در برنامه ها و تداوم آنها نیاز دارد و تغییر در قوه مجریه ضربه ای كاری بر توسعه و رشد كشور وارد می كند.
كیانوش راد در پایان گفت: دولت یازدهم نشان داده كه بر اساس تدبیر و با توجه به مقتضیات كشور و امكاناتی كه در دست دارد، آرام آرام به سمت اصلاح سیاست های غلط دولت های نهم و دهم و بهبود پایدار وضع معاش مردم پیش می رود و تا كنون نیز موفق به ایجاد آرامش نسبی در جامعه شده است.
میزگرد 3081*1436* خبرنگار: ناصر غضنفری*انتشار: داود پورصحت*
۰ نفر