۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۳۵
کد خبر: 82513521
T T
۰ نفر

گزارش وزارت ورزش از سهم فرهنگ در بودجه فدراسیون ها

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۳۵
کد خبر: 82513521
گزارش وزارت ورزش از سهم فرهنگ در بودجه فدراسیون ها

تهران - ایرنا - سه درصد بودجه فدراسیون های ورزشی با تاكید دولت تدبیر و امید به فعالیت های فرهنگی فدراسیون های ورزشی تخصیص یافت تا برنامه های فرهنگی در حوزه ورزش با سرعت بیشتری پیگیری و اجرا شوند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان،‌ یكی از شعارها و اهداف دولت تدبیر و امید، 'فرهنگ ورزش و‌ ورزش فرهنگی' است بدان معنی كه در كنار گسترش فرهنگ ورزش، باید ورزش كشور را به سمت فرهنگی شدن ببریم.
با توجه به اهمیت این موضوع در دولت، برنامه های وزارت ورزش و جوانان در زمینه فرهنگ شكل قانونمند به خود گرفت و برای اجرا، به تمامی سطوح ورزش كشور ابلاغ شد.
توجه دولت یازدهم به قانون و عملیاتی كردن برنامه های مدون در حوزه فرهنگ و ورزش، از مواردی است كه با تدوین نظام نامه فرهنگی ورزش كشور و تصویب آن در شورای عالی انقلاب به عنوان نقطه عطف فعالیت دستگاه ورزش، در سطح كلان اجرایی شد.
همچنین با تاكید بر عملیاتی كردن برنامه های فرهنگی در حوزه ورزش سه درصد از بودجه فدراسیون های ورزشی به فعالیت های فرهنگی تخصیص یافت تا برنامه های فرهنگی با سرعت بیشتری در حوزه ورزش پیگیری شود .
فعال سازی، نظام بخشی و هماهنگ سازی كمیته های فرهنگی فدراسیون ها و باشگاه های ورزشی یكی دیگر از اقداماتی بوده است كه در دولت تدبیر و امید اجرایی و به تمام زیر مجموعه ها جهت اجرا ابلاغ شد .
برنامه ریزی هدفمند در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اقداماتی نظیر برگزاری كنگره ملی پنج هزار شهید ورزشكار كشور، برگزاری اولین یادواره شهدای مدافع حرم، برگزاری یادواره شهدای چوار در استان ایلام و برگزاری اولین یادواره شهدای زن ورزشكار از جمله فعالیت های موثر وزارت ورزش و جوانان بود كه در زمینه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در بین جامعه ورزش كشور انجام داد.
وزارت ورزش و جوانان همچنین برای ترویج فرهنگ پهلوانی برنامه هایی نظیر دوره های آموزش بصیرت و منش پهلوانی مربیان ورزشی سراسر كشور را مورد توجه قرار داد كه این اقدام یكی از برنامه ریزی های هدفمند حوزه فرهنگی ورزش در دولت تدبیر و امید بوده است .
تصویب و ابلاغ آیین نامه ترویج فرهنگ پهلوانی و توسعه ورزش زورخانه ای به سراسر كشور از جمله اقدامات های فرهنگی - ورزشی وزارت ورزش و جوانان در جهت توسعه فرهنگ پهلوانی بین جامعه ورزش بود.
'برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.'
ورزشی **1828** 1701
تنظیم كننده : خدیجه روزبهانی* انتشار: حمید قدیمی
۰ نفر