۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۲۳
کد خبر: 82513485
T T
۰ نفر
فرماندار تبریز: وضعیت شركت ماشین آلات تراكتورسازی در دولت یازدهم عادی شد

تبریز - ایرنا - فرماندار تبریز گفت: واگذاری شركت ماشین آلات تراكتورسازی ایران به افراد نااهل در دولت قبلی، این شركت را با مشكلات بنیادین مواجه كرد، به طوری كه در ابتدای روی كار آمدن دولت یازدهم كارگران شركت 9 ماه حقوق نگرفته بودند.

رحیم شهرتی فر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واگذاری به افراد نااهل و عملكرد غلط آنان باعث شده بود كه شركت پرتوان و قدیمی ماشین آلات تراكتورسازی در آن زمان به سازمان تامین اجتماعی، اداره كل امور مالیاتی و بانك های متعدد آذربایجان شرقی بدهی داشته باشد.
وی اظهار كرد: عملكرد غلط آقایان در واگذاری شركت به افراد نااهل، آن را به وراشكستگی رسانده و متاسفانه موجب اعتراضات كارگری در نیمه دوم سال 1392 شد.
فرماندار تبریز اضافه كرد: خوشبختانه با تلاش و پیگیری های كمیسیون كارگری در سطوح شهرستان تبریز و آذربایجان شرقی و همكاری و همراهی ارزشمند دستگاه قضایی، این شركت تعییت تكلیف شد و در سه سال اخیر با مدیریت گروه تراكتورسازی ایران بار دیگر به چرخه تولید و حیات بازگشت.
وی با اشاره به فعالیت شركت ماشین آلات ادامه داد: در حال حاضر بر اساس رویه قانونی، آگهی واگذاری شركت ماشین آلات تراكتورسازی تبریز به بخش خصوصی دارای اهلیت منتشر شده و دستگاه قضایی بر اساس ضوابط و قوانین، پیگیر موضوع است.
شركت ماشین آلات تراكتورسازی ایران در سال 1370 برای ساخت، تولید، فروش، واردات و صادرات انواع مالشین آلان صنعتی و كشاورزی از تراكتورسازی تفكیك شد.
در یكی دو روز گذشته تصویری از نامه ای مبنی بر اعلام ورشكستگی شركت ماشین آلات صنعتی تراكتورسازی در فضای مجازی منتشر شده و انتشاردهندگان این نامه در رویكردی خلاف واقع به دنبال القای تصور ورشكستگی شركت در یكی-دو سال اخیر هستند.
این در حالی است كه اوضاع نابسامان شركت ماشین آلات صنعتی تراكتورسازی ایران در تبریز، میراث واگذاری های غیراصولی به افراد فاقد اهلیت واحدهای تولیدی- صنعتی در دولت قبلی است و مشابه آن در همه جای كشور به چشم می خورد.
مدیریت ارشد آذربایجان شرقی در ابتدای آغاز به كار دولت تدبیر و امید با نزدیك به 30 واحد تولیدی بحران زده مواجه بود كه كارگران آنها به دلیل مشكلات عددیده ای همچون دریافت نكردن چند ماهه حقوق شان، به تناوب تجمع های اعتراضی در مقابل ساختمان استانداری و فرمانداری یا در محوطه واحدها برگزار می كردند، اما در سایه اهتمام ویژه شخص استاندار و تیم مدیریتی همراهش، این مشكل در سه سال اخیر به حداقل رسیده و تعداد واحدهای دارای مشكل به كمتر از تعداد انگشتان یك دست كاهش یافته است.
انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
518
۰ نفر