۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۳۳
کد خبرنگار: 1164
کد خبر: 82511677
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بانوان تکواندوکار: آینده درخشانی در انتظار زنان ورزشکار ایران است

تهران - ایرنا - چند بانوی ملی پوش تکواندو ایران روز دوشنبه متفق القول تاکید کردند که روند رو به رشد ورزش بانوان در سال های اخیر نوید بخش آینده ای درخشان برای زنان ورزشکار ایران است.

«کیمیا علیزاده»، «اکرم خدابنده» و «حنانه همتی» سه بانوی تکواندوکار ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفتند: ورزش بانوان در ایران اکنون به خودباوری لازم رسیده است و این خودباوری نوید دهنده روزهای خوب برای ورزش ایران است.
«کیمیا علیزاد» نخستین بانوی مدال آور المپیکی ایران در این گفت و گو همچنین شگفتی سازی دختران ورزشکاران ایران در بازی های المپیک 2020توکیو را نوید داد و گفت: اگر تا دیروز زنان ورزشکار فقط به کسب مدال می اندیشدند، امروز با خودباوری در تصاحب نشان زرین هستند.
وی البته در خصوص وضعیت درمانی خود گفت: در شرایط خوبی هستم و با تصمیم کادر پزشکی و فنی در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در باکو شرکت نمی کنم، اما خود را برای حضور در رقابت های جهانی تکواندو در تیر ماه امسال به میزبانی کره جنوبی آماده می کنم.
علیزاده به انسجام و انگیزه هشت بانوی تکواندوکار اعزامی ایران به باکو اشاره کرد و افزود: تکواندوکاران ایران نمایندگان خوبی در این رقابت ها خواهند بود و ایران در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی و جهانی شایستگی ایستادن بر سکوی قهرمانی را دارد.
این تکواندوکار وزن 50 کیلوگرم، توانمندی دختران ورزشکار ایران را تحسین برانگیز توصیف کرد و گفت: در گذشته نداشتن خودباوری تنها ضعف در میان ورزشکاران زن بوده اما اکنون این ضعف برطرف شده است و بانوان ایران در میادین ملی و جهانی در اندیشه کسب نشان های ارزشمندی هستند و این روند، پیشرفت بزرگی برای ورزشکاران زن ایرانی محسوب می شود.
عضو تیم ملی تکواندو بانوان ایران که با کسب نخستین مدال تاریخ المپیک ایران خودباروی را در بین دختران ورزشکار نهادینه کرده است، گفت: همه می توانند قهرمانان بزرگی باشند، فقط کافی است که خود را باور کنند. شرایط المپیک ریو با توجه به آسیب های که از قبل داشتم برای من سخت و آزاردهنده بود، اما مانع خواستن من نشد. اکنون این فعل خواستن را در همه تکواندوکاران در همه رده های سنی می بینم.
وی معتقد است که ورزش بانوان امروز در مسیری رشد و تعالی قرار گرفته و نوید دهنده آن است که در چند سال آینده به مدال بیشتری دست یابد و باید منظر شگفتی دختران ورزشکاران ایران در المپیک 2020 باشیم.
تکواندوکار وزن 50 کیلوگرم هدف خود را کسب مدال های خوشرنگ در المپیک های بعدی دانست و گفت: این مسیر را گام به گام دنبال می کنم.
**
اکرم خدابنده که در وزن به اضافه 73 کیلوگرم در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در باکو به روی شیاپ چانگ می رود، گفت: امیدوارم با کسب مدال طلا در باکو از عنوان قهرمانی خود در اندونزی دفاع کنیم.
نایب قهرمان بازی های آسیایی و قهرمان دانشجویان آسیا این دوره از بازی های همبستگی کشورهای اسلامی را قوی تر از گذشته دانست و گفت: استقبال و شناخت از تکواندو در ایران و سایر کشورها در حال افزایش است و این موضوع، سطح کیفی رقابت ها را دوچندان می کند.
خدابنده در باره حریفان خود در باکو گفت: شناختی از حریفان ندارم، اما آموخته ام با عشق و انگیزه و لذت تمرین کنم و با توکل بر خدا وارد کارزار مبارزه شوم و پیش بینی می کنم که مدال کشورهای اسلامی سهم دختران ایران از این رقابت ها است.
وی گفت: ما چهار سال پیش سکوی نخست را به خود اختصاص دادیم و با آمادگی در تورنمت های مراکش و جام فجر شرکت کردیم، ضمن آنکه کسب نشان برنز کیمیا علیزاده در المپیک ریو انگیزه تیم را افزایش داده است و امیدوارم بتوانیم در باکو نتیجه شایسته ای بگیریم.
خدابنده ادامه داد: برنز علیزاده در المپیک نه تنها در بین تکواندوکاران، بلکه ورزشکاران زن ایرانی را به این خودباوری رسانده است که توانایی آنان در میادین بین المللی بسیار زیاد است.
**
حنانه همتی نماینده وزن 50 کیلوگرم ایران در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی، گفت: برای مدال طلا در باکو تلاش می کنم.
وی افزود: بهترین بازیکنان در وزن های چهار، پنج و شش تکواندو حضور دارند و شناختی نسبی از حریفان خود در باکو دارم.
چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی از 22اردیبهشت ماه در جمهوری آذربایجان آغاز و تا یکم خرداد ماه ادامه خواهد داشت و کاروان 280نفره ایران در 19رشته ورزشی به این رقابت ها اعزام می شود.
'برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.'
ورزشی**9250
خبرنگار:گلی سفیدزاده انتشاردهنده:علی خورسندی

برچسب‌ها