۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۳:۳۶
کد خبر: 82503805
T T
۰ نفر
نامزد شكست خورده انتخابات فرانسه از مردم خواست به امانوئل مكرون راي دهند

تهران- ايرنا- فرانسوا فيون نامزد ‏جناح راست و شكست خورده در دور نخست انتخابات رياست جمهوري فرانسه، در اولين نطق تلويزيوني خود بعد از اعلام نتايج آرا، از هوادارانش خواست به امانوئل مكرون راي دهند.

به گزارش شبكه تلويزيوني فرانس-24، فيون ضمن پذيرفتن شكست در رقابت هاي انتخاباتي گفت: 'متاسفانه ما شكست خورديم و در حقيقت موانعي بر سر راه ما به وجود آمد كه مانع پيروزي ما در اين رقابت ها شد.'
وي گفت: از هوادارانم و از همه كساني كه در دور نخست به من راي داده اند مي خواهم كه در دور دوم انتخابات به امانوئل مكرون راي بدهند چرا كه حزب راستگراي افراطي جبهه ملي فرانسه(FN) كه نامزد آن مارين لوپن است، فقط باعث تفرقه در كشور شده و بايد شكست بخورد.
در همين ارتباط، بنوا آمون نيز از هوادارانش خواست در دور دوم رقابت هاي انتخاباتي، از امانوئل مكرون حمايت كنند.
از سويي ديگر برنار كازنوو نخست وزير فرانسه از مردم اين كشور خواست در دور دوم رقابت هاي انتخاباتي به امانوئل مكرون راي بدهند.
نتايج امروز انتخابات رياست جمهوري فرانسه از جهتي قابل تامل است و آن اينكه براي نخستين بار در جمهوري پنجم فرانسه، نامزد دو حزب اصلي يعني جمهوريخواهان و سوسياليست ها به دور دوم انتخابات رياست جمهوري فرانسه راه پيدا نكردند.
اكنون با راه يافتن مكرون و لوپن به دور دوم انتخابات، دو نامزد يكي موافق ادامه حضور فرانسه در اتحاديه اروپا و ديگري مخالف اين موضوع، بايد با يكديگر رقابت كنند و فرانسوي ها بايد از اين دو يكي را در نهايت راهي كاخ اليزه كنند.
به دنبال اعلام نتايج اوليه انتخابات رياست جمهوري فرانسه، امانوئل مكرون نامزد مستقل و مارين لوپن نامزد جبهه ملي اين انتخابات، توانستند به دور دوم رقابت ها راه يابند.
مكرون پس از راهيابي به دور دوم انتخابات، با قدرداني از حاميان خود گفت: ما امروز به كمك يكديگر صفحه جديدي را در حيات سياسي فرانسه رقم زديم و اميدواريم تا پيروزي نهايي در كنار هم باشيم.
دور دوم رقابت هاي انتخاباتي فرانسه 17 ارديبهشت ماه برگزار مي شود.
شبد**اروپام**9041**
مترجم: منوچهر جعفري**انتشار دهنده:حسن معظمي
۰ نفر

سرخط اخبار جهان