۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۵۳
کد خبر: 82501607
T T
۰ نفر
تقوی: مشاركت حداكثری مهمترین رویكرد طیف‌ها در انتخابات باشد

سمنان - ایرنا- رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كشور با اشاره به انتخابات اردیبهشت 96 گفت: رویكرد تمام طیف ها و گروه ها باید دعوت از مردم و مشاركت گسترده و حداكثری در انتخابات باشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی روز شنبه در گردهمایی ائمه جمعه و اعضای ستادهای نماز جمعه استان سمنان با موضوع تبیین راهبرد اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال در تالار شهید مطهری این شهر، گفت: برای ما اینكه چه كسی انتخاب می شود مهم نیست، آنچه دارای اهمیت است حضور حداكثری مردم پای صندوق‌های رای است.
وی با اشاره به سخنان رهبری درباره اهمیت انتخابات به عنوان نمادی از وحدت در كشور، گفت: انتخابات اردیبهشت 96 حساس و مهم است به فرموده رهبری، مهمترین مساله مشاركت حداكثری مردم برای حضور پای صندوق‌های رای است و البته انتخاب اصلح نیز باید در دستور كار باشد.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كشور درباره اهمیت شعار سال تعیین شده از سوی رهبر انقلاب، افزود: اقتصاد مقاومتی امروز به یك كلید واژه و گفتمان تبدیل شده است ، این اصطلاح در شرایطی مطرح شد كه دشمنان حلقه های تحریم را علیه نظام اسلامی تدارك دیدند و رفته رفته این حلقه ها را تنگ تر كردند.
وی با اشاره به اینكه طرح اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب برای مقابله با توطه های دشمن در زمینه اقتصاد ارایه شده است، افزود: از دیدگاه رهبری، اقتصاد مقاومتی یعنی اینكه اقتصاد باید مقاوم باشد و بتواند در مقابل آنچه كه ممكن است در معرض دشمن قرار گیرد مقاوم باشد.
تقوی با بیان اینكه دشمنان به دنبال تحریم ایران هستند و اقتصاد مقاومتی در این میدان نمی گذارد كه ملت ایران اسلامی در اقتصاد شكست بخورد، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی نوعی جنگ اقتصادی است و باید آمادگی كامل وجود داشته باشد زیرا اقتصاد مقاومتی مقاومت به نوعی دفاع در برابر فشارهای اقتصادی دشمنان است.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كشور، بر سیاستگذاری، اجرای برنامه ها و وضع قوانین معطوف به اقتصاد مقاومتی و پایداری در تمام بخش ها تاكید و خاطرنشان كرد: بودجه ای هم كه در مجلس شورای اسلامی به تصویب می رسد باید در ارتباط با اقتصاد مقاومتی باشد، برنامه های استانی و زندگی مردم نیز باید هماهنگ و همراه با اقتصاد مقاومتی باشد، نمی توان در جنگ اقتصادی باشیم ولی همه امكانات را به وفور در زندگی خود داشته باشیم.
تقوی با بیان اینكه وظیفه ما این است كه كشور را مستحكم، غیرقابل نفوذ و غیرقابل تاثیر كنیم و این از اقتضائات اقتصاد مقاومتی است و با اشاره به ویژگی های اقتصاد مقاومتی، گفت: اولین راهكار و اقدام برای ورود به حوزه اقتصاد مقاومتی، خودباوری و خوداتكایی است و مردم باید به آن برسیم ، باید باور كنیم كه می توانیم روی پای خود ایستادگی كنیم، اگر دشمن همه درها را بر روی ما بست با همه امكانات داخل بتوانیم خود را اداره كنیم.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به موفقیت های ایران اسلامی در شرایط تحریم، گفت: در شرایط تحریم ماهواره ساختیم، موشك دوربرد بیش از 2 هزار كیلومتر را آزمایش كردیم، چرخ صنعت هسته ای را به گردش درآوردیم، سلول های بنیادی را تكثیر كردیم، كارهای عمرانی و خدماتی را انجام دادیم و تعطیل نكردیم، نظام اسلامی ایران قدم های بسیار بلندی را برداشته و نباید به دلیل مسایلی كوچك قیصریه را به آتش بكشیم.
وی با اشاره به اینكه باید به خدمات نظام توجه داشته باشیم، با خودباختگی به جایی نمی رسیم و با از دست دادن روحیه در برابر تشر دشمنان نمی توانیم اقتصاد مقاومتی را به نتیجه برسانیم، خاطرنشان كرد: بالا بردن انگیزه، شناسایی حوزه های فشار، توجه به اصل بهره وری و استفاده از حداكثر ظرفیت برای تولید و اشتغال، از راهكارهای لازم برای ورود به حوزه اقتصاد مقاومتی است زیرا با بهره وری از سرمایه های انباشته شده می توانیم در كشور كمبود بودجه را جبران كنیم.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، مردمی كردن اقتصاد را از دیگر راهكار و اقدام های لازم برای ورود به حوزه اقتصاد مقاومتی اعلام كرد و گفت: دولت ها باید به این نكته توجه داشته باشند كه اقتصاد دولتی راه به جایی نمی برند و باید مردمی شود، انقلاب را مردم به وجود آوردند و جنگ را پیش بردند و اقتصاد باید به صورت واقعی مردمی شود و دولت ها نیز امكانات داده و حمایت كنند.
تقوی ادامه داد: بانك ها باید با پرداخت تسهیلات با نرخ سود پایین، مردم را وارد اقتصاد كنند، اهداف بانك ها فراموش شده است و باید شبكه بانكی با اقتصاد مقاومتی هماهنگ كرد.
وی گفت: گسترش بخش خصوصی و اجرای اصل سیاست های 44، صرفه جویی در مصرف انرژی، سوق دادن سرمایه به سمت تولید، مدیریت جهادی از دیگر راهكارها برای ورود به حوزه اقتصاد مقاومتی است.
وی با اشاره به اینكه اولین قدم دولت در این حوزه بسترسازی و روان كردن كارها و قوانین و ضوابط است، اصلاح نظام پولی و بانكی، اصلاح قیمت ها و قانون گمرك را از اولویت‌های اقدام دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان كرد و گفت: در بسترسازی اولویت ها باید مشخص و سرمایه گذاران هدایت شوند، كمك به افزایش مهارت و بالا بردن سرعت و كیفیت كار با سرمایه گذاری در امر مهارت از دیگر وظایف دولت است.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كشور تاكید كرد: امامان جمعه نیز باید تلاش كنند همواره مردم را به مصرف بهینه انرژی، توجه به صرفه جویی، پرهیز از اسراف، خرید كالای تولید داخل و سرمایه‌گذاری دعوت كنند.
گردهمایی مشترك ائمه جمعه و اعضای ستادهای نمازجمعه استان سمنان با حضور حجت‌الاسلام عبدالعلی ابراهیمی معاون امور استان‌های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه كشور، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، محمدرضا خباز استاندار و ائمه جمعه شهرهای استان سمنان در سالن مطهری برگزار شد.
در 19 نقطه استان سمنان نماز جماعت اقامه می شود و 650 نیروی انسانی در نهادهای نماز جمعه سراسر استان سمنان عضو هستند.
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ كانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه كنید.
۰ نفر