۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۳۰
کد خبر: 82497573
T T
۰ نفر
وزارت خارجه درحال پیگیری موضوع دكل ها و پول های گم شده ایران است

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امورخارجه با تایید پیگیری دستگاه دیپلماسی برای یافتن و بازگرداندن دكل ها و پول های گم شده ایران در سراسر جهان گفت: پرونده های بسیاری در وزارت خارجه درحال پیگیری است.

بهرام قاسمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به پیگیری های وزرات خارجه درباره دكل ها و پول های گمشده ایران در دوره دولت های نهم و دهم و در خارج از كشور افزود: این موضوع جزء پرونده هایی است كه در وزارت خارجه در حال پیگیری آن است.
وی ادامه داد: هم اكنون نمی توانیم درباره نتایج و روند بررسی این پرونده ها صحبت كنیم و باید دید كه در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی كشورمان با اعلام اینكه پرونده های بسیاری در وزارت خارجه در حال رسیدگی است، خاطر نشان كرد: در آینده باید درباره روند پیگیری این پرونده ها پاسخ داد.
وی در پاسخ به این سوال كه از وزارت خارجه انتقاد می شود كه با دستگاه های مسئول برای رسیدگی به پرونده هایی مانند بازگرداندن اموال بابك زنجانی همكاری نمی شود، تصریح كرد: وزارت خارجه بهترین تلاش خود را در این حوزه ها داشته و اگر مشكلی بوده، دلیلش موارد دیگری است نه عدم تلاش وزارت خارجه، یعنی مباحث و مشكلاتی در خارج از كشور وجود دارد.
به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف روز شنبه در مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه بورس، بانك و بیمه با اشاره به آسیب های جدی ایجاد شده در دولت قبل درباره تحریم ها گفت: این تحریم ها و رویكردهایی كه در دولت قبل برای مقابله با آن ها اتخاذ شد، یك آسیب جدی داشت كه كمتر به آن پرداخته شده است و آن از بین رفتن نظم مالی و یا به بیان بهتر شفافیت در اقتصاد ایران بود كه هنوز هم متاسفانه دولت درگیر عواقب ناشی از آن است.
وی تصریح كرد: گم شدن دكل نفتی و یا بر باد رفتن میلیاردها دلار توسط دلالان فرصت طلب و معلوم الحال نمونه های كوچكی از این آسیب هستند.
پیش از این نیز در جریان رسیدگی به پرونده بابك زنجانی، وی ادعا كرد كه بسیاری از اموالش در كشورهای دیگر به دلیل تحریم ها بلوكه هستند و نمی تواند آنها را بازگرداند.
نمایندگان مجلس نهم و دهم نیز در تذكرات و مصاحبه های مختلف خواهان بازگرداندن دكل گم شده ای شدند كه در دولت دهم از یك شركت چینی با واسطه خریداری شد ولی هرگز به ایران تحویل داده نشد.
سیام**9103**1449
خبرنگار: حمید شهریاری*انتشار: امیركاردان راد
۰ نفر