۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۱۷
کد خبر: 82497551
T T
۰ نفر
مذاكره تلفني اردوغان و ترامپ در خصوص سوريه و همه پرسي تركيه

آنكارا- ايرنا- رجب طيب اردوغان رئيس جمهوري تركيه و دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا روز سه شنبه طي تماس تلفني در خصوص سوريه و همه پرسي تركيه مذاكره كردند.

به گزارش ايرنا، خبرگزاري آناتولي اعلام كرد كه در اين مذاكره تلفني، دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا با تقدير از حمايت تركيه از حملات هوايي كشورش به سوريه اعلام كرده است كه بيش از اين نمي توانيم در مقابل حملات حكومت بشار اسد سكوت كنيم.
بنا به اين گزارش، ترامپ در اين مذاكره تلفني نتيجه همه پرسي 16 آوريل در خصوص اصلاح قانون اساسي تركيه را به رئيس جمهوري تركيه تبريك گفته و اعلام كرده كه شخصا از نزديك روند كمپين تبليغاتي تركيه را دنبال مي كرده و اين سفرهاي متعدد به شهرهاي مختلف را موفقيت آميز دانسته است.
به گزارش آناتولي، رئيس جمهوري آمريكا در اين گفت و گوي تلفني بر اهميت دوستي با تركيه براي آمريكا تاكيد كرده و گفته است كه 'با همكاري يكديگر كارهاي بسياري براي انجام دادن داريم'
به نوشته اين رسانه، ترامپ همچنين اعلام كرده است كه آمريكا در زمينه بحران سوريه، عراق و همچنين مبارزه با گروه تروريستي پ.ك.ك با تركيه همكاري خواهد كرد.
ترامپ در رابطه با اظهارات اردوغان مبني بر اين كه در سوريه شمار كشته شدگان توسط سلاح هاي متعارف بسيار بيشتر است، گفته است كه 'با اين موضوع موافقم و به ويژه در مورد استفاده از بمب هاي بشكه اي هم عقيده هستم.'
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخري