۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۴۴
کد خبر: 82497368
T T
۰ نفر
كشته شدن 16 غیرنظامی در حمله بمب افكن های آمریكا به دیر الزور سوریه

تهران- ایرنا- حمله شب گذشته (سه شنبه) جنگنده - بمب افكن های ائتلاف بین المللی به سركردگی آمریكا به شهر دیرالزور در شرق سوریه، 16 كشته و 40 زخمی برجای گذاشت.

به گزارش امروز (سه شنبه) روسیا الیوم، جنگنده - بمب افكن های ائتلاف بین المللی شهر البوكمال در مرزهای سوریه و عراق را هدف حمله قرار دادند كه در این حمله 16 غیرنظامی از جلمه پناهجویان عراقی كشته و 40 نفر زخمی شدند.
براساس این گزارش، بمب افكن های ائتلاف بین المللی میدان نفتی 'الاحمر' در اطراف شهرك 'سرات'در حومه غربی البوكمال را چندین بار بمباران كردند و نیز این هواپیماهای محله 'اللابد' در شهر موحسن را هدف حمله قرار دادند كه طبق گزارش ها چندین غیرنظامی در این شهر نیز زخمی شدند.
براساس این گزارش، ائتلاف بین المللی این حملات را به ادعای حضور ابوبكر البغدادی سركرده گروه تروریستی - تكفیری داعش در خاك سوریه انجام می دهد.
ائتلاف بین المللی یكشنبه شب نیز یك پناهگاه آوارگان سوری در شهرك 'السكریه' در نزدیكی البوكمال را در حومه شرقی دیرالزور هدف حمله قرار داد كه در این حمله نیز 8 غیرنظامی كشته و شماری نیز زخمی شدند.
ساكنان شهر دیرالزور به دلیل محاصره آن از سوی عناصر داعش در شرایط سخت انسانی به سر می برند و به شدت با كمبود مواد غذایی و دارویی و برق و آب مواجه شدند.
خاورم**9366*1275
مترجم:صغری رحیمی*انتشار دهنده: مجید جعفری
۰ نفر