۲۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۳۰
کد خبر: 82491430
T T
۰ نفر

يك قلاده شير و خرس از باغ وحش موصل به اردن منتقل شدند

۲۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۳۰
کد خبر: 82491430
يك قلاده شير و خرس از باغ وحش موصل به اردن منتقل شدند

تهران- ايرنا- يك قلاده شير و يك خرس باغ وحش موصل براي در امان ماندن از حملات نظامي، به اردن انتقال داده شدند.

به گزارش ايرنا، شبكه خبري الجزيره روز پنجشنبه گزارش داد: يك قلاده شير به نام 'سيمبا' و يك قلاده خرس به نام 'لولا' بعد از يك سفر طولاني از عراق، هفته جاري به باغ وحش اردن تحويل داده شدند و اين دو حيوان از آخرين نجات يافتگان باغ وحش ويران شده شهر موصل هستند.
دو حيوان باغ وحش موصل بعد از ماه ها سوء تغذيه در حالي كه نزديك به هلاكت بودند، به مكان امن تري منتقل شدند و سفر آنان از عراق به اردن 12 روز طول كشيد.
با آن كه باغ وحش شهر موصل در بخش شرقي اين شهر واقع شده و توسط نيروهاي عراقي از وجود تروريست هاي داعش پاكسازي شده بود، با اين حال در اثر چند مورد حملات خمپاره اي نزديك به ويراني و خرابي بود و نگراني از مرگ حيوانات باعث شد كه اين حيوانات به خارج از عراق منتقل شوند.
امير خليل دامپزشك موسسه خيريه فور بوز گفت كه معاينه شير و خرس در فوريه گذشته در موصل انجام و انتقال آنان به اردن صورت گرفت.
وي گفت كه يك قلاده شير از بيماري هاي پوستي و مشكلات مفصلي و التهاب در يكي از چشمانش رنج مي برد و دندان هاي خرس نيز در وضعيت بدي قرار دارد وآنان در شرف مرگ بودند ولي اكنون امكان تحرك دارند و وزنشان هم بالا رفته است.
خاورم**1408**
مترجم: اكرم كرمي**ناشر: مدني
۰ نفر