۲۲ فروردین ۱۳۹۶، ۱۷:۰۳
کد خبر: 82489647
T T
۰ نفر
درخواست وزرای خارجه گروه 7ازایران برای كمك به دستیابی به راه حل سیاسی در منطقه

رم - ایرنا - وزرای خارجه گروه 7 در پایان نشست دوروزه خود در شهر لوكا در شمال ایتالیا از برنامه جامع اقدام مشترك حمایت كرده و از تهران خواستند كه به تلاش برای دستیابی به راه حل سیاسی و مبارزه با تروریسم در منطقه كمك كند.

به گزارش روزسه شنبه ایرنا، در متن بیانیه مشترك نهایی این گروه آمده است:ما به حمایت از آژانس بین المللی انرژی اتمی در رابطه با اقدام مهم آن در ایران از جمله نظارت و راستی آزمایی برای تضمین پایبندی ایران به تعهداتش ادامه می دهیم.
این بیانیه می افزاید: ما بر ضرورت تعهد همه طرف ها به اجرای كامل وهماهنگ تعهداتشان طبق برجام و باحسن نیت تاكید داریم . ما بار دیگر تاكید می كنیم كه ایران باید قویا به همه تعهدات مربوطه هسته ای پایبند باشد.
بیانیه فوق افزوده است: قطعنامه 2231 شورای امنیت از جمله مفادی از آن كه انتقال سلاح را منع می كند، باید به طور كامل اجرا شود.
دراین بیانیه آمده است: از ایران می خواهیم نقش سازنده ای در منطقه از طریق كمك به تلاش ها برای دستیابی به راه حل های سیاسی، آشتی و صلح در سوریه، عراق و یمن وسایرمناطق و همكاری در مبارزه با گسترش تروریسم و افراط گرایی خشونت آمیز ایفا كند.
در نشست وزرای خارجه گروه هفت وزرای خارجه كشورهای آمریكا، كانادا، انگلیس، ایتالیا، آلمان، ژاپن وفرانسه حضور داشتند.
یكی از اهداف این نشست تشدید تحریم‌های روسیه و سوریه بود كه به نتیجه نرسید.
ژان مارك ایرو، وزیر خارجه فرانسه ضمن اعلام این مطلب گفت: گروه ۷ از روسیه می‌خواهد كه مسئولیتش در سوریه را بپذیرد.
اروپام**1590