۲۲ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۵۲
کد خبر: 82489561
T T
۰ نفر

بهره برداری از 2 تونل در جاده سوادكوه - قائمشهر

۲۲ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۵۲
کد خبر: 82489561
بهره برداری از 2 تونل در جاده سوادكوه - قائمشهر

ساری – ایرنا – همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان مازندران ، 2 تونل در مسیر چهار بانده جاده تهران به سوادكوه و بخشی از باند بزرگراه پل سفید به قائمشهر با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مسئولین شهری به بهره برداری رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با بیان اینكه امروز در سفر رئیس جمهوری به استان مازندران چندطرح دیگر راه و شهرسازی در این استان به بهره برداری می رسد گفت كه این طرح ها یكی مسیر حد فاصل پل سفید به شیرگاه، طرح دیگر تونل آزادراه نوشهر به چالوس و طرح سوم جاده كمربندی ساری است كه به بهره برداری می رسد.
خیرالله خادمی از اعتبار حدود هزار میلیارد تومانی در راههای شمال كشور ( گلستان ، گیلان و مازندران ) در زمان دولت یازدهم خبر داد.
وی به طرح مسیر پل سفید به قائمشهر اشاره كرد و گفت كه این طرح قبل از نوروز سال ٩٦ به خاطر رفاه حال شهروندان زیر بار ترافیك قرار گرفت كه امروز شاهد به بهره برداری رسیدن آن بودیم.
وی اعتبار هزینه ساخت مسیر پل سفید به قائمشهر را حدود ٢٠٠میلیارد تومان اعلام كرد و گفت كه 2 تونل زیراب به شیرگاه به طول هزار و 570 متر و 110 متر پل و 3 كیلومتر دیوار های حائل بلند به بهره برداری رسیده است.
معاون وزیر راه و شهرسازي طرح دیگر را تونل مسیر نوشهر به چالوس به طول 5٣٠ متر مربع و اعتبار ٩٧ میلیارد تومانی اعلام كرد.
خادمی طرح سوم را جاده كمربندی شهر ساری دانست و گفت كه از سال گذشته با اتمام تقاطع غیرهمسطح سمسكنده عملا این طرح هم زیر بار ترافیك قرار گرفت كه گره ترافیكی برای مسافرانی كه قصد سفر به استان گلستان را داشته اند كم كرده است .
فرماندار سوادكوه روز سه شنبه در حاشیه این مراسم در مورد 2 تونل بهره برداری شده گفت: تونل اول پایین تر از پارك جوارم و تونل دوم در ابتدای شیرگاه واقع شده است كه دیوار بتنی و ژئوگریدی 8 كیلومتر ، به طول هزار و 570 متر به بهره برداری رسیده است.
عبدالجواد توحیدی اضافه كرد : با بهره برداری از این 2 تونل همچنین نقاط پرحادثه در محور سوادكوه حذف و انتظار می رود تا ترافیك جاده ایی كاهش پیدا كند.
فرماندار سوادكوه مزایای این طرح را 36 دقیقه كاهش در زمان سفر، یك میلیون و 500 هزار لیتر در سال صرفه جویی در مصرف سوخت ، تسهیل در ترافیك مسافر و كالا ، افزایش ایمنی سفر با حذف تصادفات رخ به رخ و یجاد اشتغال زایی اعلام كرد.
جاده سوادكوه از رودهن تا قائمشهر كه حدود 187 كیلومتر است تاكنون حدود 184 كیلومتر به صورت چهار خطه شده است.
همچنین در این جاده برای جلوگیری از حوادث ناشی از سقوط سنگ تاكنون 3 تونل ساخته شده است.
خبرنگار : مونا معینی كوچكسرائی **انتشاردهنده : سیدمحسن حسن نیا
/1899/7334
۰ نفر