۲۲ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۴۱
کد خبر: 82489504
T T
۰ نفر
قائم مقام مجمع نیروهای خط امام:
 از روحانی حمایت می كنیم ولی باید روند اصلاح طلبانه تری در پیش بگیرد

تهران- ایرنا- قائم مقام مجمع نیروهای خط امام گفت: این مجمع از نامزدی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری پیشتیبانی خواهد كرد ولی وی باید در صورت انتخاب دوباره ، روند اصلاح طلبانه تری را در پیش گیرد.

'هادی غفاری' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو دارای 4 ویژگی هستند. نخست هیچ مهره ای را ندارند كه قبلا آنرا نسوزانده باشند. دوم اینكه هیچ حرف نو و ناگفته ای ندارند كه قدرت جذب نظر مردم را داشته باشد.
نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: سومین ویژگی اصولگرایان این است فاقد هر گونه طرح و برنامه مشخصی برای اداره كشور هستند كه البته سالهاست با این مشكل را دارند. خصوصیت چهارم آنان نیز این است كه هیچ كدام حاضر نیستند به نفع دیگری كنار بروند چرا كه همه شان مدعی شایستگی برای كسب مقام ریاست جمهوری هستند.

** پخش پول و كالا دیگر جواب نمی دهد

غفاری ادامه داد: نداشتن برنامه موجب آن شده است كه مدام شعارهایی كلی درباره معاش مردم سر دهند كه به شعار نان، مسكن، آزادی چپ های اول انقلاب كم شباهت نیست.
وی خاطر نشان كرد: شخصی كه می خواهد رییس جمهور شود باید بتواند برنامه های خود را برای اقتصاد، سیاست داخلی، سیاست خارجی و فرهنگ كشور به صورت مكتوب و شفاف عرضه كند تا مورد قضاوت و ارزیابی كارشناسان و مردم قرار گیرد.
غفاری به نامزدی ابراهیم رییسی هم اشاره كرد و گفت: وی هیچ طرحی برای اداره كشور ندارد و با شناختی كه از ایشان دارم گمان می كند قوه مجریه همان قوه قضاییه است و می توان چرخ مملكت را با بگیر و ببند چرخاند.
وی خاطر نشان كرد: پول و نذری پخش كردن هم دردی را از اصولگرایان دوا نمی كرد و اتفافا اثر عكس دارد و به تعبیر مولوی از قضا اسكنگبین صفرا را می افزاید. ضمن اینكه جلیلی و قالیباف نیز از اقبال مردمی برخوردار نیستند.

** عملكرد دولت اصولگرای احمدی نژاد از یاد مردم نمی رود
این روحانی 66 ساله به مقایسه دولتهای اصولگرای بعد از انقلاب با اصلاح طلبان و اعتدالگرایان پرداخت و ادامه داد: قوه مجریه طی این 37 سال تنها 8 سال دست اصولگرایان افتاد و دیدیم چه بر سر كشور آمد. البته آنان اكنون از احمدی نژاد تبری می جویند ولی روزگاری وی را چراغ امید خود می دانستند تا اینكه در2 سال آخر ریاست جمهوری اش عملا از آنها انشعاب كرد و جدا شد.
غفاری اظهار داشت: اصولگرایان سخنرانان و خطیبان خوبی هستند اما در مقام عمل دارای كارآیی لازم نیستند. شما كافی است به عملكرد وزارتخانه های مختلف دولتهای نهم و دهم نگاه كنید تا ببینید چه بر سر تولید داخلی، كشاورزی، آموزش و پرورش و غیره آمد.

** چك سفید امضا به روحانی نمی دهیم

عضو شورای مركزی نیروهای خط امام به موضع گیری تشكل متبوعش درباره انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم اشاره كرد و گفت: قطعا نامزد ما بار دیگر حسن روحانی خواهد بود اما چك سفید امضا به وی نمی دهیم. ایشان باید چرخش بیشتری به سمت اصلاح طلبان داشته باشد چرا كه طی این 4 سال به تجربه دریافت كه مدارای بیش از اندازه با مخالفان اصلاحات، چه تبعات منفی ای برای دولت وی و جامعه داشت.
غفاری گفت: وجود استانداران، فرمانداران و برخی مدیرانی كه تفكرشان هیچ همسویی با ایده های روحانی نداشت امتیازات زیادی را از دست دولت یازدهم خارج كرد و وی در دولت بعدی باید از اصلاح طلبان بیشتری استفاده كند چرا كه تجربه نشان داده است اصلاح طلبان لیاقت و كفایت مدیریتی بسیار بیشتری نسبت به همتایان اصولگرای خود دارند.

سیام * 1103* 1579*خبرنگار: ناصر غضنفری* انتشار : مرضیه فاتحی
۰ نفر