۲۲ فروردین ۱۳۹۶، ۸:۳۹
کد خبر: 82489222
T T
۰ نفر
كاهش هفت درصدي سرقت خودرو و دزدي از منازل در نوروز 96

تهران-ايرنا- معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي نيروي انتظامي از كاهش هفت درصدي سرقت خودرو و سرقت منزل در فاصله زماني 25 اسفندماه 95 تا 13 فروردين ماه سال 96 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

سرهنگ رضا موذن روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار انتظامي ايرنا افزود: در همين مدت شاهد كاهش 20 درصدي سرقت محموله، 19درصدي سرقت مغازه، 5/9 درصدي موتور سيكلت و دو درصدي وسائل داخل خودرو بوده ايم.
وي با بيان اينكه اين جرائم در اين ايام بيشترين فراواني را داشته است، گفت: به واسطه مسافرت و خالي بودن خانه ها و همچنين تردد وسائل نقليه در سطح معابر و جاده ها، در زمينه پيشگيري از سرقت، توفيقات خوبي در اين جرائم داشته ايم.
معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي گفت: در مدت اعلام شده(25 اسفندماه 95 تا 13 فروردين ماه 96) در كشف وقوع شاهد ارتقا 5/4 درصد بوده ايم.
سرهنگ موذن اضافه كرد: بهترين كشفيات دراين جرائم در حوزه خودرو بوده است و در 90 درصد جرائم در زمان اعلام شده موفق به كشف شده ايم.
وي افزود: راه اندازي گشت هاي ويژه با استفاده از خودروهاي مجهز به دوربين هاي پلاك خوان، استفاده از نگهبان محله براي پوشش انتظامي معابر و اماكن جرم خيز براي پيشگيري از سرقت، استفاده از ظرفيت و توانمندي ساير پليس هاي تخصصي براي پوشش انتظامي مناطق آلوده در 14 استان هدف كه مسافر خيز است از اقدامات انجام شده در ايام نوروز بود.
وي به اجراي طرح هاي شناسايي و دستگيري سارقان حرفه اي و سابقه دار، اقدامات پيش دستانه در راستاي ناامن كردن بسترهاي احتمالي وقوع سرقت، ناكام ماندن سارقان در رسيدن به اهداف اشاره كرد و گفت: تقويت اشراف اطلاعاتي و سازماني جرم، مقابله جدي و دقيق با سرقت هاي سريالي و باندي و هماهنگي با مراجع قضايي براي جلوگيري از آزادي سارقان هدف و حرفه اي از ديگر اقدامات انجام شده در اين ايام بوده است.
اجتمام9105** 1418
خبرنگار:معصومه نيكنام ** انتشار: مريم فراهاني
۰ نفر